Současný muzejní obchod
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Děkanovská, Irena
|
|
dc.contributor.author |
Bitljan, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:07Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:07Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55340
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu a porovnání současného stavu muzejního obchodu u nás a v zahraničí. Cílem práce je zhodnotit současnou situaci a přístup k muzejním obchodům, přičemž se koncentruje zejména na aspekty jako je udržitelnost, spolupráce s lokálními tvůrci či design prodejních prostor. Tohoto cíle bylo dosaženo prostřednictvím analýzy odborné literatury a dokumentů souvisejících s muzejním obchodem, pozorováním s fotografickou dokumentací vybraných obchodů muzejních institucí v České republice a průzkumem strategických dokumentů zkoumaných organizací. Závěry práce nabízejí doporučení pro česká muzea, jak využít osvědčené postupy a příklady ze zahraničí k optimalizaci svého muzejního obchodu. |
|
dc.format |
97 s. (99 660 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
muzejní obchod
|
cs |
dc.subject |
muzeum
|
cs |
dc.subject |
vizuální merchandising
|
cs |
dc.subject |
udržitelnost
|
cs |
dc.subject |
spolupráce s lokálními tvůrci
|
cs |
dc.subject |
museum shop
|
en |
dc.subject |
museum
|
en |
dc.subject |
visual merchandising
|
en |
dc.subject |
sustainability
|
en |
dc.subject |
collaboration with local creators
|
en |
dc.title |
Současný muzejní obchod |
|
dc.title.alternative |
Contemporary Museum Shop |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gartnerová, Eva |
|
dc.date.accepted |
2024-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on the analysis and comparison of the current state of museum shops both domestically and internationally. The aim of the thesis is to evaluate the current situation and approach to museum shops, with a particular focus on aspects such as sustainability, collaboration with local creators, and store design. To achieve this goal, analysis of specialized literature and documents related to museum shops was conducted, along with observation with photographic documentation of selected museum shop locations in the Czech Republic and exploration of strategic documents of the examined organizations. The conclusions of the thesis offer recommendations for Czech museums on how to utilize proven practices and examples from abroad to optimize their museum shops. |
|
dc.description.department |
Ateliér Arts Management |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Arts Management |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Arts Management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Arts Management |
en |
dc.identifier.stag |
68315
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-17 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account