Motivace prodejců ve farmaceutické společnosti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Benyahya, Petra
|
|
dc.contributor.author |
Tiller, Radovan
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:04Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:04Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55276
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu motivace prodejců v reálné farmaceutické společnosti a na základě reálných dat. Cílem práce je posoudit současný stav motivace prodejců ve vybrané společnosti a identifikovat klíčové motivační faktory. V teoretické části jsou definovány základní pojmy týkající se motivace zaměstnanců, řízení obchodního týmu a jsou zde představeny poznatky specifické práce farmaceutických obchodních zástupců. Praktická část obsahuje charakteristiku společnosti a analýzu motivace farmaceutických prodejců vybrané společnosti prostřednictvím dotazníkového šetření. Na základě analytických zjištění jsou v závěru práce formulovány návrhy a doporučení pro zlepšení motivace prodejců ve vybrané společnosti. |
|
dc.format |
57 s. (79 014 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
motivační faktory
|
cs |
dc.subject |
odměňování
|
cs |
dc.subject |
farmaceutická společnost
|
cs |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
motivational factors
|
en |
dc.subject |
rewarding
|
en |
dc.subject |
pharmaceutical company
|
en |
dc.title |
Motivace prodejců ve farmaceutické společnosti |
|
dc.title.alternative |
Motivation of Sales Representatives in a Pharmaceutical Company |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Staňková, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2024-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on the analysis of sales motivation in a real pharmaceutical company and is based on real data. The aim of the thesis is to evaluate the current state of sales motivation in the selected company and to identify the key motivational factors. The theoretical part defines basic concepts related to employee motivation, sales team management and presents findings specific to the work of pharmaceutical sales representatives. The practical part includes company characteristics and analysis of the motivation of pharmaceutical sales representatives of the selected company through a questionnaire survey. Based on the analytical findings, the paper concludes with suggestions and recommendations for improving the motivation of sales representatives in the selected company. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
68155
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account