Rozvoj matematických představ prostřednictvím veršovaných pohádek u dětí předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pavelková, Marie
|
|
dc.contributor.author |
Sopková, Anna
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:03Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:03Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55258
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je teoreticko- aplikačního charakteru. Zaměřuje se na aplikaci veršované pohádky jako prostředku pro vzdělávání dětí předškolního věku s cílem rozvoje jejich matematické gramotnosti. V teoretické části práce jsou shrnuty poznatky v oblasti matematické gramotnosti a využití poezie v předškolním vzdělávání. Následně v praktické části práce je zpracována sada aktivit na rozvoj matematických představ prostřednictvím veršovaných pohádek, která byla ověřena v reálném prostředí mateřské školy a následně evaluována. V závěrečné části práce jsou formulována doporučení k využití pro praxi v mateřských školách. |
|
dc.format |
77 s. (72 286) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
matematické představy
|
cs |
dc.subject |
verš
|
cs |
dc.subject |
rým
|
cs |
dc.subject |
pohádka
|
cs |
dc.subject |
čtenářská gramotnost
|
cs |
dc.subject |
mathematical concepts
|
en |
dc.subject |
verse
|
en |
dc.subject |
rhyme
|
en |
dc.subject |
fairy tale
|
en |
dc.subject |
reading literacy
|
en |
dc.title |
Rozvoj matematických představ prostřednictvím veršovaných pohádek u dětí předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
The Development of Mathematical Conception for Preschool Children through Rhymed Fairy Tales |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Horníčková, Beata |
|
dc.date.accepted |
2024-05-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis is of a theoretical and applied nature. It focuses on the application of versed fairy tales as a means of educating preschool children in order to develop their mathematical literacy. In the theoretical part of this work, findings in the field of mathematical literacy and the use of poetry in preschool education are summarized. In the practical part of the thesis, a set of activities for developing mathematical concepts through versed fairy tales is put together, verified in a real environment of a kindergarten and subsequently evaluated. The final part of the thesis contains recommendations formulated for practical use in kindergartens. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
67436
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account