Rozvoj matematických představ prostřednictvím veršovaných pohádek u dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rozvoj matematických představ prostřednictvím veršovaných pohádek u dětí předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pavelková, Marie
dc.contributor.author Sopková, Anna
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:03Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:03Z
dc.date.issued 2024-01-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55258
dc.description.abstract Bakalářská práce je teoreticko- aplikačního charakteru. Zaměřuje se na aplikaci veršované pohádky jako prostředku pro vzdělávání dětí předškolního věku s cílem rozvoje jejich matematické gramotnosti. V teoretické části práce jsou shrnuty poznatky v oblasti matematické gramotnosti a využití poezie v předškolním vzdělávání. Následně v praktické části práce je zpracována sada aktivit na rozvoj matematických představ prostřednictvím veršovaných pohádek, která byla ověřena v reálném prostředí mateřské školy a následně evaluována. V závěrečné části práce jsou formulována doporučení k využití pro praxi v mateřských školách.
dc.format 77 s. (72 286)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject matematické představy cs
dc.subject verš cs
dc.subject rým cs
dc.subject pohádka cs
dc.subject čtenářská gramotnost cs
dc.subject mathematical concepts en
dc.subject verse en
dc.subject rhyme en
dc.subject fairy tale en
dc.subject reading literacy en
dc.title Rozvoj matematických představ prostřednictvím veršovaných pohádek u dětí předškolního věku
dc.title.alternative The Development of Mathematical Conception for Preschool Children through Rhymed Fairy Tales
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Horníčková, Beata
dc.date.accepted 2024-05-28
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis is of a theoretical and applied nature. It focuses on the application of versed fairy tales as a means of educating preschool children in order to develop their mathematical literacy. In the theoretical part of this work, findings in the field of mathematical literacy and the use of poetry in preschool education are summarized. In the practical part of the thesis, a set of activities for developing mathematical concepts through versed fairy tales is put together, verified in a real environment of a kindergarten and subsequently evaluated. The final part of the thesis contains recommendations formulated for practical use in kindergartens.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 67436
dc.date.submitted 2024-04-26


Files in this item

Files Size Format View Description
sopková_2024_dp.zip 5.436Mb application/zip View/Open None
sopková_2024_op.docx 27.48Kb Unknown View/Open None
sopková_2024_vp.docx 25.63Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account