Pojetí spirituální gramotnosti u učitelů MŠ
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jirásek, Ivo
|
|
dc.contributor.author |
Musilová, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:02Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:02Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55228
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na zkoumání spirituality učitelů mateřských škol a jejího promítnutí do edukativních procesů. Hlavním cílem práce je analyzovat postoj a praktiky učitelů mateřských škol v Jihomoravském kraji týkající se spirituality a způsobů, jak tato spiritualita ovlivňuje vzdělávací procesy. Výzkum vychází z kvalitativního přístupu a využívá polostrukturované rozhovory s učiteli lesních mateřských škol. Data z rozhovorů jsou analyzována pomocí interpretativní fenomenologické analýzy. Zjištění ukazují, že někteří učitelé považují spiritualitu za důležitý prvek osobního rozvoje dětí, zatímco jiní se soustředí spíše na praktické aktivity spojené s přírodou a tvůrčím učením. Výzkum rovněž naznačuje, že učitelé vnímají rozvíjející se spiritualitu u dětí a snaží se ji podporovat prostřednictvím různých aktivit a přístupů ve vzdělávacím prostředí. Integrace spirituality do vzdělávacího procesu je chápána jako prostředek pro podporu celkového rozvoje dítěte a posílení jeho osobnostních a sociálních dovedností. |
|
dc.format |
65 s. (124 507) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
spiritualita
|
cs |
dc.subject |
gramotnost
|
cs |
dc.subject |
transcendence
|
cs |
dc.subject |
nenáboženská spiritualita
|
cs |
dc.subject |
spirituality
|
en |
dc.subject |
literacy
|
en |
dc.subject |
transcendence
|
en |
dc.subject |
non-religious spirituality
|
en |
dc.title |
Pojetí spirituální gramotnosti u učitelů MŠ |
|
dc.title.alternative |
The concept of spiritual literacy among kindergarten teachers |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Horníčková, Beata |
|
dc.date.accepted |
2024-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This master's thesis focuses on exploring the spirituality of kindergarten teachers and its integration into educational processes. The main objective of the thesis is to analyze the attitudes and practices of kindergarten teachers in the South Moravian Region regarding spirituality and the ways in which this spirituality influences educational processes. The research is based on a qualitative approach and utilizes semi-structured interviews with teachers from forest kindergartens. Data from the interviews are analyzed using interpretative phenomenological analysis. Findings indicate that some teachers consider spirituality as an important element of children's personal development, while others focus more on practical activities related to nature and creative learning. The research also suggests that teachers perceive the emerging spirituality in children and endeavor to support it through various activities and approaches in the educational environment. The integration of spirituality into the educational process is seen as a means to support the overall development of the child and enhance their personal and social skills. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
67749
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account