Pojetí spirituální gramotnosti u učitelů MŠ

DSpace Repository

Language: English čeština 

Pojetí spirituální gramotnosti u učitelů MŠ

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jirásek, Ivo
dc.contributor.author Musilová, Jitka
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:02Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:02Z
dc.date.issued 2024-01-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55228
dc.description.abstract Diplomová práce se zaměřuje na zkoumání spirituality učitelů mateřských škol a jejího promítnutí do edukativních procesů. Hlavním cílem práce je analyzovat postoj a praktiky učitelů mateřských škol v Jihomoravském kraji týkající se spirituality a způsobů, jak tato spiritualita ovlivňuje vzdělávací procesy. Výzkum vychází z kvalitativního přístupu a využívá polostrukturované rozhovory s učiteli lesních mateřských škol. Data z rozhovorů jsou analyzována pomocí interpretativní fenomenologické analýzy. Zjištění ukazují, že někteří učitelé považují spiritualitu za důležitý prvek osobního rozvoje dětí, zatímco jiní se soustředí spíše na praktické aktivity spojené s přírodou a tvůrčím učením. Výzkum rovněž naznačuje, že učitelé vnímají rozvíjející se spiritualitu u dětí a snaží se ji podporovat prostřednictvím různých aktivit a přístupů ve vzdělávacím prostředí. Integrace spirituality do vzdělávacího procesu je chápána jako prostředek pro podporu celkového rozvoje dítěte a posílení jeho osobnostních a sociálních dovedností.
dc.format 65 s. (124 507)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject spiritualita cs
dc.subject gramotnost cs
dc.subject transcendence cs
dc.subject nenáboženská spiritualita cs
dc.subject spirituality en
dc.subject literacy en
dc.subject transcendence en
dc.subject non-religious spirituality en
dc.title Pojetí spirituální gramotnosti u učitelů MŠ
dc.title.alternative The concept of spiritual literacy among kindergarten teachers
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Horníčková, Beata
dc.date.accepted 2024-05-21
dc.description.abstract-translated This master's thesis focuses on exploring the spirituality of kindergarten teachers and its integration into educational processes. The main objective of the thesis is to analyze the attitudes and practices of kindergarten teachers in the South Moravian Region regarding spirituality and the ways in which this spirituality influences educational processes. The research is based on a qualitative approach and utilizes semi-structured interviews with teachers from forest kindergartens. Data from the interviews are analyzed using interpretative phenomenological analysis. Findings indicate that some teachers consider spirituality as an important element of children's personal development, while others focus more on practical activities related to nature and creative learning. The research also suggests that teachers perceive the emerging spirituality in children and endeavor to support it through various activities and approaches in the educational environment. The integration of spirituality into the educational process is seen as a means to support the overall development of the child and enhance their personal and social skills.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Preschool Pedagogy en
dc.identifier.stag 67749
dc.date.submitted 2024-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
musilová_2024_dp.pdf 938.9Kb PDF View/Open None
musilová_2024_op.docx 28.08Kb Unknown View/Open None
musilová_2024_vp.docx 27.66Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account