Motivační úlohy v hodinách matematiky na 1. stupni základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Tirpáková, Anna
|
|
dc.contributor.author |
Kohoutová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:01Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:01Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55203
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá užíváním motivačních úloh v hodinách matematiky. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak učitelé pracují s motivačními úlohami v hodinách matematiky na prvním stupni základní školy. V teoretické části popisujeme obor matematiky a zasazujeme jej do kontextu vzdělávání. Dále se zabýváme motivací lidského jednání se zaměřením na školní prostředí. Výzkum byl prováděn kvantitativní cestou pomocí polostrukturovaných dotazníků určených učitelům 1. stupně základní školy, kteří vyučují matematiku. Výzkumu se zúčastnilo 180 respondentů. Dle výsledků si učitelé uvědomují různorodost faktorů ovlivňujících motivaci žáků při hodinách matematiky. Výsledky dále naznačují, že učitelé využívají motivační úlohy ve všech ročnících v podobné míře, tedy obvykle dvakrát za hodinu, přičemž nejčastěji užívanými motivačními prvky v hodinách matematiky jsou didaktické hry, praktické příklady a logické hádanky |
|
dc.format |
85 s. (126 651 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
Hejného metoda
|
cs |
dc.subject |
matematika
|
cs |
dc.subject |
výuková metoda
|
cs |
dc.subject |
matematická úloha
|
cs |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
Hejný method
|
en |
dc.subject |
mathematics
|
en |
dc.subject |
teaching method
|
en |
dc.subject |
mathematical problem
|
en |
dc.title |
Motivační úlohy v hodinách matematiky na 1. stupni základní školy |
|
dc.title.alternative |
Motivational Tasks in Mathematics Lessons at the Primary Education |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pavelková, Marie |
|
dc.date.accepted |
2024-05-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the use of motivational tasks in mathematics classes. The aim of the research was to find out how teachers work with motivational tasks in mathematics classes in primary school. In the theoretical part I describe the field of mathematics and place it in the context of education. Next, We discuss the motivation of human action with a focus on the school environment. The research was carried out in a quantitative way using semi structured questionnaires addressed to primary school teachers teaching mathematics. 180 respondents participated in the research. According to the research, teachers are aware of the variety of factors affecting students' motivation in mathematics lessons. The results further indicate that teachers use motivational tasks in all grades to a similar extent, i.e. usually twice per lesson, with didactic games, practical examples and logic puzzles being the most frequently used motivational elements in mathematics lessons |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
67546
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account