Motivační úlohy v hodinách matematiky na 1. stupni základní školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Motivační úlohy v hodinách matematiky na 1. stupni základní školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tirpáková, Anna
dc.contributor.author Kohoutová, Jana
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:01Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:01Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55203
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá užíváním motivačních úloh v hodinách matematiky. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak učitelé pracují s motivačními úlohami v hodinách matematiky na prvním stupni základní školy. V teoretické části popisujeme obor matematiky a zasazujeme jej do kontextu vzdělávání. Dále se zabýváme motivací lidského jednání se zaměřením na školní prostředí. Výzkum byl prováděn kvantitativní cestou pomocí polostrukturovaných dotazníků určených učitelům 1. stupně základní školy, kteří vyučují matematiku. Výzkumu se zúčastnilo 180 respondentů. Dle výsledků si učitelé uvědomují různorodost faktorů ovlivňujících motivaci žáků při hodinách matematiky. Výsledky dále naznačují, že učitelé využívají motivační úlohy ve všech ročnících v podobné míře, tedy obvykle dvakrát za hodinu, přičemž nejčastěji užívanými motivačními prvky v hodinách matematiky jsou didaktické hry, praktické příklady a logické hádanky
dc.format 85 s. (126 651 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject motivace cs
dc.subject Hejného metoda cs
dc.subject matematika cs
dc.subject výuková metoda cs
dc.subject matematická úloha cs
dc.subject motivation en
dc.subject Hejný method en
dc.subject mathematics en
dc.subject teaching method en
dc.subject mathematical problem en
dc.title Motivační úlohy v hodinách matematiky na 1. stupni základní školy
dc.title.alternative Motivational Tasks in Mathematics Lessons at the Primary Education
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Pavelková, Marie
dc.date.accepted 2024-05-15
dc.description.abstract-translated The thesis deals with the use of motivational tasks in mathematics classes. The aim of the research was to find out how teachers work with motivational tasks in mathematics classes in primary school. In the theoretical part I describe the field of mathematics and place it in the context of education. Next, We discuss the motivation of human action with a focus on the school environment. The research was carried out in a quantitative way using semi structured questionnaires addressed to primary school teachers teaching mathematics. 180 respondents participated in the research. According to the research, teachers are aware of the variety of factors affecting students' motivation in mathematics lessons. The results further indicate that teachers use motivational tasks in all grades to a similar extent, i.e. usually twice per lesson, with didactic games, practical examples and logic puzzles being the most frequently used motivational elements in mathematics lessons
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67546
dc.date.submitted 2024-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
kohoutová_2024_dp.pdf 3.307Mb PDF View/Open None
kohoutová_2024_op.docx 24.66Kb Unknown View/Open None
kohoutová_2024_vp.docx 27.11Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account