Mediace ve školním prostředí při řešení konfliktů mezi žáky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Lukešová, Michaela
|
|
dc.contributor.author |
Němcová, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:00Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:00Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55169
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na peer mediaci jako nástroj řešení konfliktů ve školním prostředí. V teoretické části jsou zkoumány základní dělení a charakteristiku konfliktů, školních konfliktů, dále na vývoj mediace, její využití a peer mediace jako nového alternativního řešení konfliktů na školní půdě. Praktická část práce zahrnuje kvalitativní výzkum, který prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru zkoumá osobní zkušenosti žáků zapojených do těchto programů, jejich motivace do zapojení se do programu, výzvy spojené s implementací tohoto výcviku do školního prostředí a jeho přínosy. |
|
dc.format |
55 s (96 538 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Konflikty
|
cs |
dc.subject |
školní konflikty
|
cs |
dc.subject |
řešení konfliktů
|
cs |
dc.subject |
mediace
|
cs |
dc.subject |
peer mediace
|
cs |
dc.subject |
Conflicts
|
en |
dc.subject |
school conflicts
|
en |
dc.subject |
conflict resolution
|
en |
dc.subject |
mediation
|
en |
dc.subject |
peer mediation
|
en |
dc.title |
Mediace ve školním prostředí při řešení konfliktů mezi žáky |
|
dc.title.alternative |
Mediation in the School Environment in Resolving Conflicts between Pupils |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Skarupská, Helena |
|
dc.date.accepted |
2024-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on peer mediation as a tool for conflict resolution in the school environment. The theoretical part explores the basic classification and characteristics of conflicts, school conflicts, as well as the development of mediation, its application, and peer mediation as a new alternative solution for conflicts on school grounds. The practical part of the thesis includes qualitative research that investigates the personal experiences of students involved in these programs through semi-structured interviews, their motivations for participating, the challenges associated with implementing this training in the school environment, and its benefits. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
67607
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account