Mediace ve školním prostředí při řešení konfliktů mezi žáky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Mediace ve školním prostředí při řešení konfliktů mezi žáky

Show simple item record

dc.contributor.advisor Lukešová, Michaela
dc.contributor.author Němcová, Tereza
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:00Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:00Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55169
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zaměřuje na peer mediaci jako nástroj řešení konfliktů ve školním prostředí. V teoretické části jsou zkoumány základní dělení a charakteristiku konfliktů, školních konfliktů, dále na vývoj mediace, její využití a peer mediace jako nového alternativního řešení konfliktů na školní půdě. Praktická část práce zahrnuje kvalitativní výzkum, který prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru zkoumá osobní zkušenosti žáků zapojených do těchto programů, jejich motivace do zapojení se do programu, výzvy spojené s implementací tohoto výcviku do školního prostředí a jeho přínosy.
dc.format 55 s (96 538 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Konflikty cs
dc.subject školní konflikty cs
dc.subject řešení konfliktů cs
dc.subject mediace cs
dc.subject peer mediace cs
dc.subject Conflicts en
dc.subject school conflicts en
dc.subject conflict resolution en
dc.subject mediation en
dc.subject peer mediation en
dc.title Mediace ve školním prostředí při řešení konfliktů mezi žáky
dc.title.alternative Mediation in the School Environment in Resolving Conflicts between Pupils
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Skarupská, Helena
dc.date.accepted 2024-05-22
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis focuses on peer mediation as a tool for conflict resolution in the school environment. The theoretical part explores the basic classification and characteristics of conflicts, school conflicts, as well as the development of mediation, its application, and peer mediation as a new alternative solution for conflicts on school grounds. The practical part of the thesis includes qualitative research that investigates the personal experiences of students involved in these programs through semi-structured interviews, their motivations for participating, the challenges associated with implementing this training in the school environment, and its benefits.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 67607
dc.date.submitted 2024-04-26


Files in this item

Files Size Format View Description
němcová_2024_dp.pdf 1.295Mb PDF View/Open None
němcová_2024_op.docx 16.63Kb Unknown View/Open None
němcová_2024_vp.docx 17.66Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account