Marketing Communication for a Strong Brand Building
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Chovancová, Miloslava
|
|
dc.contributor.author |
Lukianenko, Anastasiia
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:15:55Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:15:55Z |
|
dc.date.issued |
2024-02-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55060
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce zkoumá vliv různých přístupů marketingové komunikace na vnímanou sílu pěti nejdražších ukrajinských značek. Studie zkoumá vliv reklamy, marketingu na sociálních sítích, public relations, obsahového marketingu a influencer marketingu na sílu značky. Prostřednictvím kombinace kvantitativních a kvalitativních metod tento výzkum odhaluje, jak jednotlivé komunikační strategie přispívají k posílení síly značky na ukrajinském trhu. Zjištění ukazují, že všechny zkoumané přístupy marketingové komunikace sice pozitivně ovlivňují sílu značky, ale jejich dopad se výrazně liší. Tato studie zdůrazňuje význam integrace různých komunikačních taktik pro budování silné přítomnosti značky, zejména na dynamických trzích, jako je Ukrajina. Poznatky získané z tohoto výzkumu mohou marketérům a manažerům značek pomoci přizpůsobit jejich strategie tak, aby efektivně maximalizovali hodnotu značky. |
|
dc.format |
101 p. |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Marketingová Komunikace
|
cs |
dc.subject |
Síla Značky
|
cs |
dc.subject |
Ukrajinské Značky
|
cs |
dc.subject |
Reklama
|
cs |
dc.subject |
Sociální Média
|
cs |
dc.subject |
Vztahy s Veřejností
|
cs |
dc.subject |
Obsahový Marketing
|
cs |
dc.subject |
Influencer marketing
|
cs |
dc.subject |
Marketing Communications
|
en |
dc.subject |
Brand Strength
|
en |
dc.subject |
Ukrainian Brands
|
en |
dc.subject |
Advertising
|
en |
dc.subject |
Social Media
|
en |
dc.subject |
Public Relations
|
en |
dc.subject |
Content Marketing
|
en |
dc.subject |
Influencer Marketing
|
en |
dc.title |
Marketing Communication for a Strong Brand Building |
|
dc.title.alternative |
Marketing Communication for a Strong Brand Building |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kwarteng, Michael Adu |
|
dc.date.accepted |
2024-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis investigates the influence of various marketing communication approaches on the perceived strength of the top five most expensive Ukrainian brands. The study examines the impact of advertising, social media marketing, public relations, content marketing, and influencer marketing on brand equity. Through quantitative and qualitative methods, this research reveals how each communication strategy contributes to enhancing brand strength within the Ukrainian market. The findings indicate that while all examined marketing communication approaches positively affect brand strength, their impact varies significantly. This study underscores the importance of integrating diverse communication tactics to build a robust brand presence, especially in dynamic markets like Ukraine. The insights from this research can help marketers and brand managers improve their strategies to maximize brand equity effectively |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Management and Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Management and Marketing |
en |
dc.identifier.stag |
67973
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account