Porovnání vizuálních efektů v sériích Pán prstenů a Hobit pomocí analýzy a dotazníkového šetření

DSpace Repository

Language: English čeština 

Porovnání vizuálních efektů v sériích Pán prstenů a Hobit pomocí analýzy a dotazníkového šetření

Show simple item record

dc.contributor.advisor Masník, Boris
dc.contributor.author Čepelová, Michaela
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:15:55Z
dc.date.available 2024-07-23T13:15:55Z
dc.date.issued 2023-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55056
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá analýzou technik, které byly použité při vytváření vizuálních efektů ve filmech Pán prstenů a Hobit. Popisuje rozdílný přístup tvůrců k vytvoření podobných triků za pomoci praktických nebo digitálních prostředků. Zaměřuje se především na tvorbu zmenšených a digitálních postav a vytváření okolního prostředí. Zmiňuje, jakým způsobem se technologie používala, a jak byla aplikována ve filmech. Praktická část bakalářské práce vyhodnocuje dotazníkové šetření, které má za úkol zjistit, jak znalci vizuálních efektů, fanoušci série a laická veřejnost vnímá scény s vizuálními efekty, které se objevují v podobných scénách v obou sériích. Dotazník prokázal, že většina respondentů bez ohledu na skupinu se přiklání k sérii Pán prstenů a praktickému zpracování efektů. Na druhou stranu výsledky ukázaly preferovaní digitálního zpracování postavy Gluma.
dc.format 46
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Vizuální efekty cs
dc.subject Pán Prstenů cs
dc.subject Hobit cs
dc.subject Praktické efekty cs
dc.subject Visual effects en
dc.subject Lord of the Rings en
dc.subject Hobbit en
dc.subject Practical effects en
dc.title Porovnání vizuálních efektů v sériích Pán prstenů a Hobit pomocí analýzy a dotazníkového šetření
dc.title.alternative Comparison of visual effects in the Lord of the Rings and The Hobbit series using analysis and questionnaire survey
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Dvořáčková, Markéta
dc.contributor.referee Krcha, Daniel
dc.date.accepted 2024-06-07
dc.description.abstract-translated The thesis is concerned with technology analysis of the visual effects used in the Lord of the Rings trilogy and Hobbit trilogy. It analyzes the creators' respective approaches in creating similar effects using practical or digital instruments. The analysis focuses primarily on the creation of downscaled and digital characters and the environment. It describes the way the technology was used and applied in these films. The practical part of this thesis evaluates the results of a questionnare whose task was to explore how visual effects experts, fans of the franchise and lay public perceive scenes of mutual resemblance in both films in which visual effects was used. The questionnare proves that the majority of respondents, regardless of the extent of their knowledge of visual effects, prefer Lord of the Rings trilogy and its use of practical effects. On the other hand, the results have shown the respondents' preference of the digitally conceived character of Gollum.
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Vizuální efekty cs
dc.thesis.degree-discipline Visual Effects en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name BcA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.thesis.degree-program Theory and Practice of Audiovisual Arts en
dc.identifier.stag 66198
dc.date.submitted 2024-05-17


Files in this item

Files Size Format View Description
čepelová_2024_dp.pdf 3.040Mb PDF View/Open None
čepelová_2024_op.pdf 211.8Kb PDF View/Open None
čepelová_2024_vp.pdf 178.9Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account