dc.contributor.advisor |
Inselseth, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Zelníčková, Iva
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:15:53Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:15:53Z |
|
dc.date.issued |
2024-02-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55015
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá neverbální komunikací a jejím vlivem na obchodní prezentace. Zkoumanými aspekty neverbální komunikace jsou výrazy obličeje neboli mimika, oční kontakt, postavení těla a gesta, vzhled a nakonec hlas. S hlasem jsou spojené tři aspekty a to síla, tón a tempo. Cílem této práce je zjistit, jak tyto aspekty neverbální komunikace ovlivňují obchodní prezentace. Na základě pozorování v praktické části této práce bylo zjištěno, že neverbální komunikace může do značné míry ovlivnit výsledek obchodní prezentace. Zkoumanými prezentacemi byly startup prezentace, které se mezi sebou utkaly na soutěži Startup Battlefield organizované online novinami TechCrunch. |
|
dc.format |
54 |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
neverbální komunikace
|
cs |
dc.subject |
obchodní prezentace
|
cs |
dc.subject |
řeč těla
|
cs |
dc.subject |
body language
|
en |
dc.subject |
business presentations
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
nonverbal communication
|
en |
dc.title |
Non-verbal Communication and Its Effect on Business Presentations |
|
dc.title.alternative |
Non-verbal Communication and Its Effect on Business Presentations |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kráľová, Zdena |
|
dc.date.accepted |
2024-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on nonverbal communication and its effect on business presentations. The examined aspects of nonverbal communication include facial expressions, eye contact, body posture and gestures, appearance, and finally, voice. With regard to voice, three aspects are associated - power, pitch, and pace. The aim of this thesis is to determine how these aspects of nonverbal communication affect business presentations. Based on observations in the practical part of this thesis, it was found that nonverbal communication can significantly influence the outcome of a business presentation. The presentations examined were startup pitches that competed against each other in the Startup Battlefield competition organized by the online news platform TechCrunch. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-program |
English for Business Administration |
en |
dc.identifier.stag |
68596
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-03 |
|