Utilization of CSR for Supplier Evaluation in a Selected Company
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Briš, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Šoltész, Marek
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:15:53Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:15:53Z |
|
dc.date.issued |
2024-02-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55007
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zaměřuje na společenskou odpovědnost firem (CSR) a její implementaci do nákupních postupů výrobní společnosti. Cílem této práce je analyzovat současné nákupní procesy používané nákupním týmem společnosti a navrhnout úpravy, které by zahrnovaly ohledy na společenskou odpovědnost dodavatelů. K dosažení tohoto cíle byla provedena analýza interních dokumentů a byly provedeny rozhovory s nákupčími, aby bylo možné lépe porozumět procesům a nákupnímu týmu. K získání podrobnějších informací byly provedeny další analýzy, například analýza SWOT nebo analýza 7S McKinsey. Po analýze všech dostupných informací byly předloženy návrhy na úpravu procesů, tak aby zohledňovaly výkonnost dodavatelů v oblasti udržitelnosti a také vytvoření dotazníku udržitelnosti pro ty dodavatele, kteří dosud neobdrželi řádné CSR hodnocení. Tato práce se rovněž zaměřuje na důležitost vzdělávání nákupčích, aby byli plně připraveni na přijetí navrhovaných změn a potenciálních výzev. |
|
dc.format |
110 s. (172 247 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
společenská odpovědnost firem
|
cs |
dc.subject |
udržitelnost
|
cs |
dc.subject |
oddělení nákupu
|
cs |
dc.subject |
strategický nákup
|
cs |
dc.subject |
udržitelný nákup
|
cs |
dc.subject |
proaktivní nákup
|
cs |
dc.subject |
analýza dodavatelů
|
cs |
dc.subject |
hodnocení dodavatelů
|
cs |
dc.subject |
výběr dodavatelů
|
cs |
dc.subject |
corporate social responsibility
|
en |
dc.subject |
sustainability
|
en |
dc.subject |
procurement
|
en |
dc.subject |
strategic procurement
|
en |
dc.subject |
sustainable procurement
|
en |
dc.subject |
proactive procurement
|
en |
dc.subject |
supplier analysis
|
en |
dc.subject |
supplier evaluation
|
en |
dc.subject |
supplier selection
|
en |
dc.title |
Utilization of CSR for Supplier Evaluation in a Selected Company |
|
dc.title.alternative |
Utilization of CSR for Supplier Evaluation in a Selected Company |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zicha, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2024-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on corporate social responsibility (CSR) and its implementation in the procurement practices of a manufacturing company. The aim of this study is to analyze the current procurement processes employed by the company's procurement team and propose modifications to incorporate considerations for suppliers' corporate social responsibility performance. To achieve this goal, internal documents were analysed, and buyers were interviewed to gain a better understanding of the processes and the procurement team. Additional analyses, such as SWOT analysis or McKinsey's 7S framework, were conducted to provide more detailed insights. After analysing all available information, suggestions were made to modify the processes, ensuring the inclusion of sustainability performance considerations for suppliers, as well as creating a sustainability questionnaire for those suppliers who have not yet received a proper corporate social responsibility rating. This thesis also focuses on the importance of educating buyers to fully prepare them to embrace suggested changes and potential challenges. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing management |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Management and Marketing |
en |
dc.identifier.stag |
65091
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account