Copywriting v online pojišťovnictví jako klíčová součást propagace
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Káčerková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Olbrzymková, Pavla
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:15:51Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:15:51Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54965
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá textovou komunikací v oblasti pojišťovnictví. Porovnává textaci produktu "pojištění majetku online" u vybraných čtyř českých pojišťoven. Zkoumá, jestli úroveň srozumitelnosti textů ovlivňuje uživatelskou zkušenost potenciálních klientů pojišťoven a jejich nákupní rozhodovací proces v online prostředí. V souvislosti s úrovní srozumitelnosti je sledován i vliv textů na důvěryhodnost značky. Pro zodpovězení výzkumných otázek byla zvolena metoda polostrukturovaných rozhovorů s potenciálními zákazníky. Výstupem práce jsou doporučení, která mohou jednotlivým pojišťovnám sloužit pro zkvalitnění jejich textové komunikace. |
|
dc.format |
78 s. (111 421 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
copywriting
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
reklamní text
|
cs |
dc.subject |
textová komunikace
|
cs |
dc.subject |
srozumitelnost textu
|
cs |
dc.subject |
online sjednání pojištění
|
cs |
dc.subject |
copywriting
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
advertising text
|
en |
dc.subject |
text communication
|
en |
dc.subject |
text clarity
|
en |
dc.subject |
insurance company
|
en |
dc.subject |
arranging insurance online
|
en |
dc.title |
Copywriting v online pojišťovnictví jako klíčová součást propagace |
|
dc.title.alternative |
Copywriting in the Online Insurance Industry as a Key Part of Promotion |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bureš, Vladislav |
|
dc.date.accepted |
2024-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with text communication in the insurance industry. It compares the texting of the product "online property insurance" in four selected Czech insurance companies and investigates whether the level of text clarity influences the user experience of potential clients of insurance companies and their purchasing decision-making process in the online environment. The influence of texts on brand credibility is also investigated in relation to the level of clarity. The method of semi-structured interviews with potential customers was chosen to answer the research questions. The output of the work are recommendations that can serve individual insurance companies to improve their text communication. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
68145
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account