Využití trendu krátkých videí na sociálních sítích v marketingové komunikaci
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šula, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Pham, Thuy Hien
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:15:49Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:15:49Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54933
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá efektivním využitím trendu krátkých videí na vybraných sociálních platformách. Videa krátkého formátu každým dnem nabývají na popularitě, a přestože již v dnešní době existuje řada sociálních sítí, které tento typ obsahu podporuje, byly vybrány tři platformy, na které se práce zaměřuje, a to konkrétně TikTok, Instagram Reels a YouTube Shorts. Cílem práce je porovnat tyto tři platformy mezi sebou a zjistit, jak krátká videa právě na těchto platformách ovlivňují rozhodovací proces nákupního chování jejich uživatelů. Pro dosažení cíle jsou tyto platformy blíže představeny v teoretické části práce a následně zkoumány pomocí dotazníkového šetření, jehož výsledky jsou analyzovány a interpretovány v praktické časti práce. |
|
dc.format |
68 s. (85 224) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
trendy
|
cs |
dc.subject |
krátká videa
|
cs |
dc.subject |
TikTok
|
cs |
dc.subject |
Instagram Reels
|
cs |
dc.subject |
YouTube Shorts
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
digitální marketing
|
cs |
dc.subject |
social media
|
en |
dc.subject |
trends
|
en |
dc.subject |
short-form videos
|
en |
dc.subject |
TikTok
|
en |
dc.subject |
Instagram Reels
|
en |
dc.subject |
YouTube Shorts
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
digital marketing
|
en |
dc.title |
Využití trendu krátkých videí na sociálních sítích v marketingové komunikaci |
|
dc.title.alternative |
Using the Trend of Short-Form Videos on Social Media in Marketing Communication |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jermakov, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2024-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the effective use of the trend of short-form videos on selected social platforms. Short-form videos are more popular every day, and although there are already several social platforms that support this type of content, three platforms have been chosen to focus on this thesis, namely TikTok, Instagram Reels, and YouTube Shorts. This thesis aims to compare these three platforms with each other and to find out how short videos on these platforms in particular influence the purchasing decision-making process of their users. To achieve the aim, these platforms are introduced more in detail in the theoretical part of the thesis and then examined in a questionnaire survey, the results of which are interpreted in the practical part of the thesis. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
68262
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account