Spolupráce autorské dvojice Robert Eggers & Jarin Blaschke se zaměřením na obrazovou dramaturgii
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Štěpánek, Martin
|
|
dc.contributor.author |
Roul, Adam
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:15:49Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:15:49Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54932
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce pojednává o tvorbě režiséra Roberta Eggerse a kameramana Jarina Blaschkeho. Práce se zaměřuje především na jejich přístup k obrazové dramaturgii. Od tvorby prvotní koncepce vyprávění, přes definici obrazového stylu až po hledání a vytváření technických přístupů, které dvojice, zejména pak tedy převážně Jarin Blaschke využívá k navození autenticity obrazu. Tyto technické přístupy slouží jednak k navození autenticity filmového díla, jednak zesilují emocionální účinek příběhu na diváka. Na základě teoretického ukotvení jsou tyto přístupy popsány a analyzovány na filmech Čarodějnice, Maják a Seveřan. |
|
dc.format |
109 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Robert Eggers
|
cs |
dc.subject |
Jarin Blaschke
|
cs |
dc.subject |
Čarodějnice
|
cs |
dc.subject |
Maják
|
cs |
dc.subject |
Seveřan
|
cs |
dc.subject |
autenticita
|
cs |
dc.subject |
realismus
|
cs |
dc.subject |
Robert Eggers
|
en |
dc.subject |
Jarin Blaschke
|
en |
dc.subject |
The VVitch
|
en |
dc.subject |
The Lighthouse
|
en |
dc.subject |
The Northman
|
en |
dc.subject |
authenticity
|
en |
dc.subject |
realism
|
en |
dc.title |
Spolupráce autorské dvojice Robert Eggers & Jarin Blaschke se zaměřením na obrazovou dramaturgii |
|
dc.title.alternative |
Collaboration between the author duo Robert Eggers & Jarin Blaschke with a focus on visual dramaturgy |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Liebenberger, Július |
|
dc.date.accepted |
2024-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This master's thesis deals with the work of director Robert Eggers and cinematographer Jarin Blaschke, focusing primarily on their approach to visual dramaturgy. It explores their process from crafting the initial narrative concept, defining visual style, to the exploration and creation of technical approaches, predominantly utilized by Jarin Blaschke, aimed at establishing authenticity in the imagery. These technical approaches serve not only to evoke authenticity in the film work but also enhance the emotional impact of the story on the viewer. Based on theoretical grounding, these approaches are described and analyzed in the films "The Witch," "The Lighthouse," and "The Northman." |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Kamera |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Film Photography |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
66087
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-17 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account