dc.contributor.advisor |
Petrů Puhrová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Makyčová, Renáta
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:15:49Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:15:49Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54913
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá problematikou domácí přípravy na vyučování pohledem žáků prvního stupně základní školy. Teoretická východiska popisují domácí přípravu na vyučování v kontextu prvního stupně základní školy. Výzkumným cílem bylo odhalit přístupy žáků k domácí přípravě na vyučování a současně popsat, jaké strategie žáci volí a jaké další aspekty vstupují do procesu domácí přípravy. Kvalitativní výzkumné šetření bylo realizováno prostřednictvím metody focus group se 47 žáky navštěvujícími 4. a 5. ročník základní školy. Výzkumná zjištění poukazují na negativní přístup žáků k domácí přípravě na vyučování, který je zapříčiněn různými aspekty. Z výsledků vyplývá, že podle žáků je hlavním faktorem ovlivňujícím průběh a výsledek domácí přípravy její koncepce. V přístupu k domácí přípravě se odráží i osobnostní charakteristiky a preference jedince. Volba strategií a postupů žáky při plnění jednotlivých činností domácí přípravy je ovlivněna řadou aspektů, které byly zachyceny ve výzkumu. Na základě získaných výsledků došlo k vytvoření žákovského modelu domácí přípravy. Závěr diplomové práce byl věnován diskusi výzkumných zjištění a limitům výzkumu. |
|
dc.format |
93 s. (208 320 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
domácí příprava na vyučování
|
cs |
dc.subject |
domácí úkol
|
cs |
dc.subject |
význam primárního vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
žák mladšího školního věku
|
cs |
dc.subject |
proces učení
|
cs |
dc.subject |
home preparation
|
en |
dc.subject |
homework
|
en |
dc.subject |
importance of primary education
|
en |
dc.subject |
pupil of younger school age
|
en |
dc.subject |
learning process
|
en |
dc.title |
Domácí příprava na vyučování pohledem žáků 1. stupně základní školy |
|
dc.title.alternative |
Home Preparation from the Primary Education Pupil's Perspective |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jirásková, Miroslava |
|
dc.date.accepted |
2024-05-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the issue of home preparation from the perspective of primary school. The theoretical background describes home preparation in the context of the primary school. The research aim was to uncover pupils' approaches to home preparation, while describing what strategies pupils choose and what other aspects enter into the process of home preparation. The qualitative research investigation was carried out through the focus group method with 47 pupils attending the 4th and 5th year of primary school. The research findings indicate that pupils' negative attitudes towards home preparation are caused by various aspects. The results show that according to the pupils, the main factor influencing the course and outcome of home preparation is its conception.. However, the personal characteristics and preferences of the individual also have a demonstrable influence on the approach. Pupils' choice of strategies and practices in completing the various home preparation activities is influenced by a number of aspects that have been captured in the research. Based on the data collected and interpreted, a pupil model of home preparation was developed. The thesis concluded with a discussion of the research findings and the limitations of the research. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
67567
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-18 |
|