Domácí příprava na vyučování pohledem žáků 1. stupně základní školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Domácí příprava na vyučování pohledem žáků 1. stupně základní školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrů Puhrová, Barbora
dc.contributor.author Makyčová, Renáta
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:15:49Z
dc.date.available 2024-07-23T13:15:49Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/54913
dc.description.abstract Tato diplomová práce se zabývá problematikou domácí přípravy na vyučování pohledem žáků prvního stupně základní školy. Teoretická východiska popisují domácí přípravu na vyučování v kontextu prvního stupně základní školy. Výzkumným cílem bylo odhalit přístupy žáků k domácí přípravě na vyučování a současně popsat, jaké strategie žáci volí a jaké další aspekty vstupují do procesu domácí přípravy. Kvalitativní výzkumné šetření bylo realizováno prostřednictvím metody focus group se 47 žáky navštěvujícími 4. a 5. ročník základní školy. Výzkumná zjištění poukazují na negativní přístup žáků k domácí přípravě na vyučování, který je zapříčiněn různými aspekty. Z výsledků vyplývá, že podle žáků je hlavním faktorem ovlivňujícím průběh a výsledek domácí přípravy její koncepce. V přístupu k domácí přípravě se odráží i osobnostní charakteristiky a preference jedince. Volba strategií a postupů žáky při plnění jednotlivých činností domácí přípravy je ovlivněna řadou aspektů, které byly zachyceny ve výzkumu. Na základě získaných výsledků došlo k vytvoření žákovského modelu domácí přípravy. Závěr diplomové práce byl věnován diskusi výzkumných zjištění a limitům výzkumu.
dc.format 93 s. (208 320 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject domácí příprava na vyučování cs
dc.subject domácí úkol cs
dc.subject význam primárního vzdělávání cs
dc.subject žák mladšího školního věku cs
dc.subject proces učení cs
dc.subject home preparation en
dc.subject homework en
dc.subject importance of primary education en
dc.subject pupil of younger school age en
dc.subject learning process en
dc.title Domácí příprava na vyučování pohledem žáků 1. stupně základní školy
dc.title.alternative Home Preparation from the Primary Education Pupil's Perspective
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Jirásková, Miroslava
dc.date.accepted 2024-05-14
dc.description.abstract-translated This thesis deals with the issue of home preparation from the perspective of primary school. The theoretical background describes home preparation in the context of the primary school. The research aim was to uncover pupils' approaches to home preparation, while describing what strategies pupils choose and what other aspects enter into the process of home preparation. The qualitative research investigation was carried out through the focus group method with 47 pupils attending the 4th and 5th year of primary school. The research findings indicate that pupils' negative attitudes towards home preparation are caused by various aspects. The results show that according to the pupils, the main factor influencing the course and outcome of home preparation is its conception.. However, the personal characteristics and preferences of the individual also have a demonstrable influence on the approach. Pupils' choice of strategies and practices in completing the various home preparation activities is influenced by a number of aspects that have been captured in the research. Based on the data collected and interpreted, a pupil model of home preparation was developed. The thesis concluded with a discussion of the research findings and the limitations of the research.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67567
dc.date.submitted 2024-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
makyčová_2024_dp.pdf 2.536Mb PDF View/Open None
makyčová_2024_op.docx 29.40Kb Unknown View/Open None
makyčová_2024_vp.docx 25.86Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account