Pojetí diferenciace a individualizace v práci učitele s žáky se specifickými poruchami učení

DSpace Repository

Language: English čeština 

Pojetí diferenciace a individualizace v práci učitele s žáky se specifickými poruchami učení

Show simple item record

dc.contributor.advisor Janíková, Marcela
dc.contributor.author Doleželová, Petra
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:15:48Z
dc.date.available 2024-07-23T13:15:48Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/54912
dc.description.abstract Tato diplomová práce je zaměřená na pojetí diferenciace a individualizace v práci učitele s žáky se specifickými poruchami učení. V teoretické části vymezujeme problematiku týkající se výchovy a vzdělávání těchto žáků v běžných heterogenních třídách. Následně je v praktické části představena metodologie kvalitativně orientovaného výzkumu. Výzkum je zaměřený na přístup pěti učitelek základních škol, se kterými byl proveden polostrukturovaný rozhovor. Následně byly také použity metody pozorování a analýza podpůrných opatření žáků. Cílem výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem učitelé přistupují k diferenciaci a individualizaci ve výuce žáků se specifickými poruchami učení. Ze získaných dat vyplynulo, že učitelé v rámci individuálního přístupu k žákům nejčastěji vycházejí z podpůrných opatření a při výuce zohledňují hlavně obsahové a časové hledisko. V závěru práce je uvedená diskuse a doporučení do praxe, které vyplývá ze zjištěných dat.
dc.format 68 s. (128 445 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject diferenciace cs
dc.subject individualizace cs
dc.subject diferencovaná výuka cs
dc.subject specifické porucha učení cs
dc.subject podpůrná opatření cs
dc.subject differentiation en
dc.subject individualization en
dc.subject differentiated instruction en
dc.subject specific learning disabilities en
dc.subject support measures en
dc.title Pojetí diferenciace a individualizace v práci učitele s žáky se specifickými poruchami učení
dc.title.alternative The Concept of Differentiation and Individualization in the Teacher's Work with Pupils with Specific Learning Disabilities
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Fasnerová, Martina
dc.date.accepted 2024-05-16
dc.description.abstract-translated This thesis focuses on the concept of differentiation and individualization in the work of teachers with students with specific learning disabilities. In the theoretical part we define the issues related to the education of these pupils in regular heterogeneous classrooms. Subsequently, the practical part presents the methodology of qualitative research. The research focuses on the approach of five primary school teachers with whom a semi-structured interview was conducted. Subsequently, observation methods and analysis of pupils' support measures were also used. The aim of the research was to find out how teachers approach differentiation and individualization in teaching pupils with specific learning difficulties. The data obtained showed that teachers most often rely on support measures in their individual approach to pupils and take into account mainly content and time aspects in their teaching. The paper concludes with a discussion and recommendations for practice that emerge from the data.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67517
dc.date.submitted 2024-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
doleželová_2024_dp.pdf 1.329Mb PDF View/Open None
doleželová_2024_op.docx 26.52Kb Unknown View/Open None
doleželová_2024_vp.docx 28.60Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account