Pojetí diferenciace a individualizace v práci učitele s žáky se specifickými poruchami učení
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Janíková, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Doleželová, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:15:48Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:15:48Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54912
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce je zaměřená na pojetí diferenciace a individualizace v práci učitele s žáky se specifickými poruchami učení. V teoretické části vymezujeme problematiku týkající se výchovy a vzdělávání těchto žáků v běžných heterogenních třídách. Následně je v praktické části představena metodologie kvalitativně orientovaného výzkumu. Výzkum je zaměřený na přístup pěti učitelek základních škol, se kterými byl proveden polostrukturovaný rozhovor. Následně byly také použity metody pozorování a analýza podpůrných opatření žáků. Cílem výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem učitelé přistupují k diferenciaci a individualizaci ve výuce žáků se specifickými poruchami učení. Ze získaných dat vyplynulo, že učitelé v rámci individuálního přístupu k žákům nejčastěji vycházejí z podpůrných opatření a při výuce zohledňují hlavně obsahové a časové hledisko. V závěru práce je uvedená diskuse a doporučení do praxe, které vyplývá ze zjištěných dat. |
|
dc.format |
68 s. (128 445 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
diferenciace
|
cs |
dc.subject |
individualizace
|
cs |
dc.subject |
diferencovaná výuka
|
cs |
dc.subject |
specifické porucha učení
|
cs |
dc.subject |
podpůrná opatření
|
cs |
dc.subject |
differentiation
|
en |
dc.subject |
individualization
|
en |
dc.subject |
differentiated instruction
|
en |
dc.subject |
specific learning disabilities
|
en |
dc.subject |
support measures
|
en |
dc.title |
Pojetí diferenciace a individualizace v práci učitele s žáky se specifickými poruchami učení |
|
dc.title.alternative |
The Concept of Differentiation and Individualization in the Teacher's Work with Pupils with Specific Learning Disabilities |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Fasnerová, Martina |
|
dc.date.accepted |
2024-05-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on the concept of differentiation and individualization in the work of teachers with students with specific learning disabilities. In the theoretical part we define the issues related to the education of these pupils in regular heterogeneous classrooms. Subsequently, the practical part presents the methodology of qualitative research. The research focuses on the approach of five primary school teachers with whom a semi-structured interview was conducted. Subsequently, observation methods and analysis of pupils' support measures were also used. The aim of the research was to find out how teachers approach differentiation and individualization in teaching pupils with specific learning difficulties. The data obtained showed that teachers most often rely on support measures in their individual approach to pupils and take into account mainly content and time aspects in their teaching. The paper concludes with a discussion and recommendations for practice that emerge from the data. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
67517
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account