Role učitele při podpoře dítěte s chronickým onemocněním v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Role učitele při podpoře dítěte s chronickým onemocněním v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Plisková, Barbora
dc.contributor.author Topenčíková, Tereza
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:15:48Z
dc.date.available 2024-07-23T13:15:48Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/54908
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá problematikou zvyšujícího se výskytu chronických onemocnění u dětí předškolního věku. Hlavním cílem práce je zjistit, jaká je role učitele při podpoře dítěte s chronickým onemocněním v mateřské škole. Předmětem teoretické části je vymezení chronického onemocnění, jeho vliv na život, výchovu a vzdělávání dítěte a také poskytování podpory. Problematika byla zkoumána prostřednictvím nestandardizovaného dotazníku v online podobě určeného pro učitele mateřských škol. V praktické části jsme poté pracovali se získanými daty od 91 respondentů. Z výsledků výzkumného šetření vyplynulo, že role učitele může být zkomplikována na základě nedostatečné připravenosti v této oblasti. I přesto však učitelé k problematice přistupují aktivně a jejich nejvýznamnějším partnerem komunikace v rámci vzdělávání dítěte je rodič. Na základě výsledků výzkumu jsme navrhli doporučení pro praxi.
dc.format 72 s. (107 809 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject role učitele cs
dc.subject chronické onemocnění cs
dc.subject podpora cs
dc.subject inkluzivní vzdělávání cs
dc.subject prevence cs
dc.subject the role of teacher en
dc.subject chronic illness en
dc.subject support en
dc.subject inclusive education en
dc.subject prevention en
dc.title Role učitele při podpoře dítěte s chronickým onemocněním v mateřské škole
dc.title.alternative Preschool Teacher´s Role in Promotion of a Child With Chronic Health Conditions
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Tallová, Barbora
dc.date.accepted 2024-05-20
dc.description.abstract-translated The diploma thesis investigates the issue of the increasing incidence of chronic illnesses in children of preschool age. The main goal of the work is to find out what the role of the teacher is in supporting a child with a chronic illness in kindergarten. The subject of the theoretical part is the definition of a chronic illness, its influence on the child's life, upbringing and education, as well as the provision of support. The issue was investigated through a non-standardized questionnaire in the online form intended for kindergarten teachers. In the practical part, we worked with the data obtained from 91 respondents. The results of the research survey showed that the role of the teacher can be complicated based on insufficient preparation in this area. Even so, teachers approach the issue actively and their most important communication partner in the child's education is the parent. Based on the research results, we proposed practice recommendations.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Preschool Pedagogy en
dc.identifier.stag 67733
dc.date.submitted 2024-04-17


Files in this item

Files Size Format View Description
topenčíková_2024_dp.pdf 1.942Mb PDF View/Open None
topenčíková_2024_op.docx 27.19Kb Unknown View/Open None
topenčíková_2024_vp.docx 21.33Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account