Vnímání daní a daňová gramotnost studentů vysokých škol České republiky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kirschnerová, Pavlína
|
|
dc.contributor.author |
Divílková, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:15:48Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:15:48Z |
|
dc.date.issued |
2024-02-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54898
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá vnímáním daní a daňovou gramotností studentů vysokých škol v České republice. Cílem práce je analyzovat, jaký vztah existuje mezi daňovou gramotností studentů a jejich vnímáním daní, a jakým způsobem ovlivňují tyto faktory další socio-ekonomické proměnné. Pro dosažení tohoto cíle je proveden kvantitativní výzkum, konkrétně dotazníkové šetření. Analýza dat zahrnuje použití chí-kvadrát testu nezávislosti k testování vztahů mezi vybranými proměnnými a vnímáním daní a daňovou gramotností. Práce zjišťuje, že úroveň daňové gramotnosti studentů je obecně nízká a tato skutečnost je ovlivněna oborem studia a typem studia. Dále se ukazuje, že studenti převážně vnímají daně negativně, což je ovlivněno jejich pohlavím, formou a typem studia a tím, zda během studia pracují. |
|
dc.format |
117 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vnímání daní
|
cs |
dc.subject |
daňová gramotnost
|
cs |
dc.subject |
daňový systém
|
cs |
dc.subject |
kvantitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
studenti vysokých škol
|
cs |
dc.subject |
perception of taxes
|
en |
dc.subject |
tax literacy
|
en |
dc.subject |
tax system
|
en |
dc.subject |
quantitative research
|
en |
dc.subject |
university students
|
en |
dc.title |
Vnímání daní a daňová gramotnost studentů vysokých škol České republiky |
|
dc.title.alternative |
Perception of Taxes and Tax Literacy of University Students in the Czech Republic |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Janoušková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2024-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the perception of taxes and tax literacy of university students in the Czech Republic. The objective of the thesis is to analyse the relationship between students' tax literacy and their perception of taxes and how these factors affect other socio-economic variables. The quantitative research, specifically the questionnaire survey, is taken to achieve this objective. The data analysis includes usage of chi-square test of independence to test relationships between selected variables and perception of taxes and tax literacy. The thesis discovers that the level of students' tax literacy is low in general, and this fact is affected by the field and type of study. Furthermore, it shows that students perceive taxes mostly negatively, which is affected by students' sex, mode and type of study, and whether students work during their studies. |
|
dc.description.department |
Ústav financí a účetnictví |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Finance podniku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Corporate Finance |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Finance |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Finance |
en |
dc.identifier.stag |
67466
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account