dc.contributor.advisor |
Zycháčková, Magda
|
|
dc.contributor.author |
Chudárková, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:15:47Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:15:47Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54874
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter. Cílem bakalářské práce je vytvořit sadu aktivit na podporu zdravého životního stylu u dětí předškolního věku, tuto sadu realizovat, ověřit a následně evaluovat. V teoretické části je věnována pozornost problematice zdravého životního stylu, faktorům, které jej ovlivňují a kurikulu pro předškolní vzdělávání z hlediska zařazení prvků podporujících zdravý životní styl u dětí. V praktické části je představena sada aktivit ověřovaná ve vybrané mateřské škole. V závěru je zpracována evaluace sady aktivit, na které se podílela přihlížející učitelka, na jejímž základě jsou předložena doporučení pro praxi mateřských škol. |
|
dc.format |
89 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
zdraví
|
cs |
dc.subject |
zdravý životní styl
|
cs |
dc.subject |
podpora zdraví
|
cs |
dc.subject |
determinanty zdraví
|
cs |
dc.subject |
předškolní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
health
|
en |
dc.subject |
healthy lifestyle
|
en |
dc.subject |
health promotion
|
en |
dc.subject |
determinants of health
|
en |
dc.subject |
preschool education
|
en |
dc.title |
Možnosti vedení dětí ke zdravému životnímu stylu v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Options for Guiding Children Towards a Healthy Lifestyle in Kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Plisková, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2024-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis has a theoretical-applied character. The aim of the bachelor thesis is to create a set of activities to promote a healthy lifestyle in preschool children, to implement, verify and subsequently evaluate this set. In the theoretical part, attention is paid to the issue of healthy lifestyle, the factors that influence it, and the curriculum for preschool education in terms of the inclusion of elements supporting a healthy lifestyle in children. The practical part presents a set of activities tested in a selected kindergarten. It concludes with an evaluation of the set of activities, in which the participating teacher took part, on the basis of which recommendations for kindergarten practice are made. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
67339
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-24 |
|