Připravenost učitelů z pohledu implementace digitálních technologií v primárním vzdělávání

DSpace Repository

Language: English čeština 

Připravenost učitelů z pohledu implementace digitálních technologií v primárním vzdělávání

Show simple item record

dc.contributor.advisor Obonya, Juraj
dc.contributor.author Šůstková, Leona
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:15:42Z
dc.date.available 2024-07-23T13:15:42Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/54776
dc.description.abstract Předložená diplomová práce se věnuje implementaci digitálních technologií do výuky a zejména na připravenost učitelů s nimi pracovat. Začleňování moderních technologií do vyučování zůstává nadále velmi diskutovaným a aktuálním tématem, jelikož digitální pomůcky otevírají nové možnosti vzdělávání. Práce nejprve sumarizuje poznatky o digitálních technologií v holistickém pojetí digitálních kompetencí, ukotvuje jejich stále častější výskyt ve strategických dokumentech České republiky a konečně také taxativně analyzuje hlavní faktory ovlivňující připravenost učitelů na integraci těchto pokročilých nástrojů do výuky. V návaznosti na rozbor teoretických poznatků je představeno výzkumné šetření mezi učiteli 1. stupně základních škol. Výzkum, realizovaný na vzorku 153 respondentů s využitím dotazníku odhaluje, že úroveň připravenosti mezi učiteli je poměrně rozdílná. Ačkoliv převažují učitelé, kteří si uvědomují důležitost práce s moderními technologiemi, existují i tací, kteří vnímají mnohé nedostatky ať vnější, jako například nedostatečná podpora ze strany školy či zastaralé vybavení, anebo vnitřní, spočívající v nedostatečné motivaci dalšího osobnostního rozvoje.
dc.format 100 s. (167 169 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject digitalizace cs
dc.subject digitální technologie cs
dc.subject digitální gramotnost cs
dc.subject digitální kompetence cs
dc.subject profesní rozvoj učitele cs
dc.subject digitization en
dc.subject digital technologies en
dc.subject digital literacy en
dc.subject digital competence en
dc.subject teacher professional development en
dc.title Připravenost učitelů z pohledu implementace digitálních technologií v primárním vzdělávání
dc.title.alternative Preparedness of Teachers in Terms of Implementing Digital Technologies in Primary Education
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Janiš, Kamil
dc.date.accepted 2024-05-17
dc.description.abstract-translated The presented diploma thesis is devoted to the implementation of digital technologies in teaching and, in particular, to the readiness of teachers to work with them. The integration of modern technologies into teaching remains a highly discussed and crucial topic, as digital aids open up new educational opportunities. The thesis first summarizes knowledge about digital technologies in a holistic concept of digital competences, acquaints us with their increasingly frequent occurrence in the strategic documents for the Czech Republic education, and finally, also comprehensively analyzes the main factors influencing the readiness of teachers to integrate these advanced tools into teaching. As a follow-up to the analysis of theoretical findings, a research survey among primary school teachers is presented. The research, carried out on a sample of 153 respondents using a questionnaire, reveals that the level of readiness among teachers is quite different. Although the majority of teachers is aware of the importance of working with modern technologies, there are also those who perceive many shortcomings, either external, such as insufficient support from the school management or outdated equipment; or internal, consisting in insufficient motivation for further personal development.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67600
dc.date.submitted 2024-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
šůstková_2024_dp.pdf 3.037Mb PDF View/Open None
šůstková_2024_op.pdf 73.30Kb PDF View/Open None
šůstková_2024_vp.pdf 161.5Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account