Předpoklady studentů učitelství pro výzkumnou práci
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Fasnerová, Martina
|
|
dc.contributor.author |
Sekulová, Andrea
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T14:17:21Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T14:17:21Z |
|
dc.date.issued |
2023-06-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54598
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná diplomová práce se zabývá předpoklady studentů učitelství pro výzkumnou práci. Teoretická část popisuje terminologii a východiska vědy, výzkumu a inovací, pedagogického výzkumu, jeho historii, výzkumy v oblasti předškolní pedagogiky a výzkumy o podpoře studentů učitelství pro výzkumnou práci. Praktická část, pomocí obsahové analýzy uvádí, jaké možnosti nabízí vybrané univerzity svým studentům navazujícího magisterského studia v rámci metodologické průpravy. Dále obsahuje interview s vybranými studenty. Závěr práce nabízí zhodnocení výsledků a doporučení pro další praxi. |
|
dc.format |
87 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
výzkum
|
cs |
dc.subject |
pedagogický výzkum
|
cs |
dc.subject |
kvalitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
studenti učitelství
|
cs |
dc.subject |
předpoklady studentů
|
cs |
dc.subject |
výzkumná práce
|
cs |
dc.subject |
předškolní pedagogika
|
cs |
dc.subject |
research
|
en |
dc.subject |
pedagogical research
|
en |
dc.subject |
qualitative research
|
en |
dc.subject |
teacher education students
|
en |
dc.subject |
prerequisites of students
|
en |
dc.subject |
research work
|
en |
dc.subject |
preschool education
|
en |
dc.title |
Předpoklady studentů učitelství pro výzkumnou práci |
|
dc.title.alternative |
Prerequisites of teaching students for research work |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Janiš, Kamil |
|
dc.date.accepted |
2023-09-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The presented master's thesis deals with the prerequisites of teacher education students for research work. The theoretical part describes the terminology and starting points of science, research and innovation, pedagogical research, its history, research in the field of preschool pedagogy and research on support for teacher education students for research work. The practical part, using content analysis, presents what opportunities selected universities offer their students of follow-up master's studies in terms of methodological preparation. It also includes interviews with selected students. The conclusion of the thesis offers an evaluation of the results and recommendations for further practice. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
65968
|
|
dc.date.submitted |
2023-08-17 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account