Vědecké činnosti pohledem dítěte předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Fenyková, Petra
|
|
dc.contributor.author |
Jakubcová, Pavlína
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T14:17:20Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T14:17:20Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54569
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je výzkumného charakteru a zaměřuje se na prekoncepty dětí předškolního věku o vědeckých činnostech. Cílem práce je zjistit a popsat tyto prekoncepty. Teoretická východiska v úvodu práce představují podklad pro zpracování empirického šetření. Jsou zde vymezeny základní pojmy a teorie, vztahující se k této problematice. Empirická část se zabývá realizací kvalitativně orientovaného výzkumu, jenž je realizován prostřednictvím metody pojmového mapování a analýzy kresby s dětmi v předškolním věku. V závěru práce jsou interpretovány výsledky a zjištění z realizovaného výzkumu. |
|
dc.format |
60 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Dětské naivní teorie
|
cs |
dc.subject |
prekoncepty
|
cs |
dc.subject |
věda
|
cs |
dc.subject |
badatelsky orientované vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
vědecké činnosti
|
cs |
dc.subject |
Children´s naive theory
|
en |
dc.subject |
pre-concepts
|
en |
dc.subject |
science
|
en |
dc.subject |
research-oriented education
|
en |
dc.subject |
scholarly education
|
en |
dc.title |
Vědecké činnosti pohledem dítěte předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Preschool Child´s Perceptions of Science Activities |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Janíková, Marcela |
|
dc.date.accepted |
2023-09-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis has a research character and it is focused on pre-school children´s pre-concepts of scholarly activities. The aim of the thesis is to find out and describe these pre-concepts. The theoretical resources in the introduction of the thesis represent a basis for empiric research processing. Basic concepts and theories relating to this issue are defined. The empiric part deals with an implementation of a qualitative research that is implemented through a concept mapping method as well as an analysis of drawing with pre-school children. The conclusion of the thesis interprets the results and findings from the implemented research. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
63294
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-28 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account