Virtuální systémy v televizní produkci z pohledu kameramana
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Liebenberger, Július
|
|
dc.contributor.author |
Vávra, Pavel
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:25:31Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:25:31Z |
|
dc.date.issued |
2022-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54347
|
|
dc.description.abstract |
Touto bakalářskou prací chci z pohledu kameramana vysvětlit základní principy pro využití virtuálních systémů pro rozšířenou realitu v televizní produkci. V první části práce popisuji teoretické principy fungování virtualizace a přirovnávám podobnosti k historickým filmovým trikům. Ve druhé části rozebírám využití v tuzemských televizních stanicích. Následně analyzuji kamerový řetězec za použití technologie Ncam Reality a závěrem je souhrn základních pravidel pro zdárné využití technologie v praxi. |
|
dc.format |
62 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
trackovací systémy
|
cs |
dc.subject |
virtuální technologie
|
cs |
dc.subject |
rozšířená realita
|
cs |
dc.subject |
televizní kamera
|
cs |
dc.subject |
praktické kamerové triky
|
cs |
dc.subject |
virtuální studio
|
cs |
dc.subject |
Ncam Technologies
|
cs |
dc.subject |
Unreal Engine
|
cs |
dc.subject |
tracking systems
|
en |
dc.subject |
virtual technology
|
en |
dc.subject |
augmented reality
|
en |
dc.subject |
broadcast camera
|
en |
dc.subject |
practical camera tricks
|
en |
dc.subject |
virtual studio
|
en |
dc.subject |
Ncam Technologies
|
en |
dc.subject |
Unreal Engine
|
en |
dc.title |
Virtuální systémy v televizní produkci z pohledu kameramana |
|
dc.title.alternative |
Virtual Systems in Television Production from a Cameraman's Point of View |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Synak, Ondrej |
|
dc.date.accepted |
2023-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
With this bachelor's thesis, I want to explain the basic principles for the use of virtual systems for augmented reality in television production from the point of view of a cameraman. In the first part of the thesis, I describe the theoretical principles of virtualization and compare the similarities to historical film tricks. In the second part, I analyze the use in domestic television stations. Subsequently, I analyze the camera chain using Ncam Reality technology, and the conclusion is a summary of the basic rules for the successful use of the technology in practice. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Kamera |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Film Photography |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
63150
|
|
dc.date.submitted |
2023-05-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account