The Influence of Online Education on the Language Skills of Students of English for Business Administration

DSpace Repository

Language: English čeština 

The Influence of Online Education on the Language Skills of Students of English for Business Administration

Show simple item record

dc.contributor.advisor Inselseth, Jana
dc.contributor.author Minářová, Michaela
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:25:14Z
dc.date.available 2023-12-20T13:25:14Z
dc.date.issued 2022-11-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/53950
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zabývá online výukou a jejím dopadem na jazykové znalosti studentů v oboru Anglický jazyk pro manažerskou praxi. Teoretická část se věnuje historii, vývoji a struktuře online výuky a jakým způsobem během ní probíhala praktická výuka jazyka. Praktická část této bakalářské práce byla realizována formou kvalitativního výzkumu. Respondenti odpovídali na devět hlavních otázek, které se týkají průběhu online výuky. Všech pět respondentů jsou studenti oboru Anglický jazyk pro manažerskou praxi a zažili online semestry na Univerzitě Tomáše Bati. Na základě toho, co jsem zjistila v teoretické části mé práce, jsem jejich odpovědi zhodnotila a okomentovala. V této práci je popsáno, jakým způsobem byla výuka vedena během online režimu a jaký dopad měla na jazykové schopnosti studentů. Slouží tedy jako přehled faktorů, které ovlivňovaly efektivitu online vzdělávání u studentů.
dc.format 39 s
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject online výuka cs
dc.subject struktura výuky anglického jazyka cs
dc.subject efektivnost cs
dc.subject online teaching en
dc.subject the structure of teaching the English language en
dc.subject effectiveness en
dc.title The Influence of Online Education on the Language Skills of Students of English for Business Administration
dc.title.alternative The Influence of Online Education on the Language Skills of Students of English for Business Administration
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Kráľová, Zdena
dc.date.accepted 2023-06-12
dc.description.abstract-translated This Bachelor Thesis opens a new field of online teaching and its effects on the language skills of students of English for Business Administration. The theoretical part deals with the structure of online classes and how they were organized. Also, how the practical parts of the lessons were handled. The Practical part of this thesis is based on data collected through five qualitative interviews. Five respondents gave me answers to several questions which concerned online classes. All five respondents are students of English for Business Administration and studied several online semesters at Tomas Bata University. Their answers are compared and commented on based on the theoretical part of this paper. This thesis describes how teaching was conducted during the online mode and the impact it had on the students' language skills. Therefore, it serves as an overview of the effects online learning had on students and all the factors that influenced its effectiveness.
dc.description.department Ústav moderních jazyků a literatur
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-discipline English for Business Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Filologie cs
dc.thesis.degree-program Philology en
dc.identifier.stag 65667
dc.date.submitted 2023-05-03


Files in this item

Files Size Format View Description
minářová_2023_dp.pdf 1.933Mb PDF View/Open None
minářová_2023_op.doc 46Kb Unknown View/Open None
minářová_2023_vp.doc 52Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account