The Influence of Online Education on the Language Skills of Students of English for Business Administration
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Inselseth, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Minářová, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:25:14Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:25:14Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53950
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá online výukou a jejím dopadem na jazykové znalosti studentů v oboru Anglický jazyk pro manažerskou praxi. Teoretická část se věnuje historii, vývoji a struktuře online výuky a jakým způsobem během ní probíhala praktická výuka jazyka. Praktická část této bakalářské práce byla realizována formou kvalitativního výzkumu. Respondenti odpovídali na devět hlavních otázek, které se týkají průběhu online výuky. Všech pět respondentů jsou studenti oboru Anglický jazyk pro manažerskou praxi a zažili online semestry na Univerzitě Tomáše Bati. Na základě toho, co jsem zjistila v teoretické části mé práce, jsem jejich odpovědi zhodnotila a okomentovala. V této práci je popsáno, jakým způsobem byla výuka vedena během online režimu a jaký dopad měla na jazykové schopnosti studentů. Slouží tedy jako přehled faktorů, které ovlivňovaly efektivitu online vzdělávání u studentů. |
|
dc.format |
39 s |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
online výuka
|
cs |
dc.subject |
struktura výuky anglického jazyka
|
cs |
dc.subject |
efektivnost
|
cs |
dc.subject |
online teaching
|
en |
dc.subject |
the structure of teaching the English language
|
en |
dc.subject |
effectiveness
|
en |
dc.title |
The Influence of Online Education on the Language Skills of Students of English for Business Administration |
|
dc.title.alternative |
The Influence of Online Education on the Language Skills of Students of English for Business Administration |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kráľová, Zdena |
|
dc.date.accepted |
2023-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor Thesis opens a new field of online teaching and its effects on the language skills of students of English for Business Administration. The theoretical part deals with the structure of online classes and how they were organized. Also, how the practical parts of the lessons were handled. The Practical part of this thesis is based on data collected through five qualitative interviews. Five respondents gave me answers to several questions which concerned online classes. All five respondents are students of English for Business Administration and studied several online semesters at Tomas Bata University. Their answers are compared and commented on based on the theoretical part of this paper. This thesis describes how teaching was conducted during the online mode and the impact it had on the students' language skills. Therefore, it serves as an overview of the effects online learning had on students and all the factors that influenced its effectiveness. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
65667
|
|
dc.date.submitted |
2023-05-03 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account