Návrh na uspořádání bazaru oblečení na podporu udržitelné módy a nákupy z fast fashion řetězců generace Z v Uherském Hradišti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Danko, Lukáš
|
|
dc.contributor.author |
Miklášová, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:25:11Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:25:11Z |
|
dc.date.issued |
2023-02-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53893
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této práce je uspořádání bazaru s oblečením na podporu udržitelné módy a analýza nakupování generace Z z Uherského Hradiště ve fast fashion řetězcích. V úvodu je přiblížen vývoj módy od 19. století až do dnešní doby. Dále je popsána udržitelnost, vysvětlena současná módní produkce a problémy fast fashion. Konec teoretické části se věnuje charakteristice generace Z a jejím specifikám. Praktická část se zabývá vývojem generace Z v Uherském Hradišti a analýzou dotazníkového šetření o nákupech z fast fashion řetězců generace Z z Uherského Hradiště. Součástí práce je návrh na uspořádání bazaru oblečení na podporu udržitelné módy, který je doplněn o časovou, personální, rizikovou a nákladovou analýzu. Na konci praktické části se práce zabývá řešením, jak omezit nákupy z fast fashion. |
|
dc.format |
132 s. (231 976 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
móda
|
cs |
dc.subject |
pomalá móda
|
cs |
dc.subject |
rychlá móda
|
cs |
dc.subject |
udržitelnost
|
cs |
dc.subject |
generace Z
|
cs |
dc.subject |
fashion
|
en |
dc.subject |
slow fashion
|
en |
dc.subject |
fast fashion
|
en |
dc.subject |
sustainability
|
en |
dc.subject |
generation Z
|
en |
dc.title |
Návrh na uspořádání bazaru oblečení na podporu udržitelné módy a nákupy z fast fashion řetězců generace Z v Uherském Hradišti |
|
dc.title.alternative |
Organization Design of Thrift Market to Support Sustainable Fashion and Purchases from Fast Fashion Chains by Generation Z in Uherské Hradiště |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Benyahya, Petra |
|
dc.date.accepted |
2023-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The goal of this thesis is the organization of thrift market to support sustainable fashion and the analysis of purchases from fast fashion chains by generation Z in Uherské Hradiště. Firstly, we look at the evolution of fashion since the 19th century to this day. Secondly, we specify the concept of sustainability, and we also analyse the contemporary fashion production and fast fashion issues. The conclusion to the theoretical part concerns the characterization of generation Z and its specifics. The practical part consists of the evolution of generation Z in Uherské Hradiště and the questionnaire survey analysis of the purchases from fast fashion chains by generation Z in Uherské Hradiště. A design of organization of thrift market to support sustainable fashion is a part of the thesis, along with the time, personnel, risk, and cost analysis. Finally, the end of the thesis reflects a solution on how to limit the fast fashion purchases. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Design management |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Design Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Management and Marketing |
en |
dc.identifier.stag |
65122
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account