An Analysis of the Use of NFTs in the Marketing Strategies of Selected Czech Football Clubs
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Dujka, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Drštička, David
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:25:06Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:25:06Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53784
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této bakalářské práce je analyzovat využití nezaměnitelných tokenů (NFT) v zahraničních fotbalových klubech a následně analyzovat možnosti využití získaných poznatků v marketingových strategiích vybraných českých fotbalových klubů. Tato práce je rozdělena do teoretické a praktické části. Teoretická část popisuje základy blockchainové technologie a NFT, ukazuje různé využití NFT a popisuje marketingovou strategii a sportovní marketing. Praktická část se zaměřuje na analýzu využítí NFT v zahraničních fotbalových klubech a aplikování využití NFT ve vybraných českých fotbalových klubech. Dále jsou analyzovány současné marketingové strategie vybraných českých fotbalových klubů, aby bylo možné lépe pochopit souvislosti využívání NFT v nich. |
|
dc.format |
64 s. (71 605 znaků) |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
NFT
|
cs |
dc.subject |
nezaměnitelné tokeny
|
cs |
dc.subject |
blockchain
|
cs |
dc.subject |
fotbal
|
cs |
dc.subject |
sportovní marketing
|
cs |
dc.subject |
NFT
|
en |
dc.subject |
non-fungible tokens
|
en |
dc.subject |
blockchain
|
en |
dc.subject |
football
|
en |
dc.subject |
sports marketing
|
en |
dc.title |
An Analysis of the Use of NFTs in the Marketing Strategies of Selected Czech Football Clubs |
|
dc.title.alternative |
An Analysis of the Use of NFTs in the Marketing Strategies of Selected Czech Football Clubs |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Parrott, Jeffrey Keith |
|
dc.date.accepted |
2023-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The goal of this bachelor thesis is to analyze the usage of non-fungible tokens (NFTs) in foreign football clubs and then to analyze the potential application of the insights gathered to the marketing strategies of the selected Czech football clubs. This thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part describes the basics of blockchain technology and NFTs, shows different use cases of NFTs and describes marketing strategy and sports marketing. The practical part focuses on the analysis of the NFT usage in foreign football clubs and the application of the usage of NFTs in the selected Czech football clubs. Moreover, the current marketing strategies of the selected Czech football clubs are analyzed in order to better understand the context of the usage of NFTs in them. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-program |
English for Business Administration |
en |
dc.identifier.stag |
65372
|
|
dc.date.submitted |
2023-05-03 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account