Management vztahů s dodavateli a odběrateli ve vybraném podniku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Management vztahů s dodavateli a odběrateli ve vybraném podniku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Briš, Petr
dc.contributor.author Hýblová, Jana
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:25:02Z
dc.date.available 2023-12-20T13:25:02Z
dc.date.issued 2023-02-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/53706
dc.description.abstract Cílem diplomové práce je zjistit aktuální stav řízení vztahů s dodavateli v podniku a vytvořit projekt na jeho optimalizaci. Projektu předchází literární rešerše na témata partnerství, řízení kvality, procesů, rizik, nákupu, výběr a hodnocení dodavatelů a okrajově informační systém. Poznatky z rešerše jsou použity v navazujích analýzách současného stavu. Použité jsou Paretovo pravidlo, ABC analýza, index nákladů na nákup, výkonnosti a způsobilosti, registr rizik, SWOT analýza. V projektu je pozornost zaměřena na časové rozvržení jednotlivých činností, potřebné zdroje, ekonomické přínosy a možná rizika. Cílem projektu je zavedení nového informačního systému na správu a řízení vztahů s dodavateli a personální posílení obchodního týmu.
dc.format 129 s. ( 201 806 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject dodavatelé cs
dc.subject partnerství cs
dc.subject řízení rizik cs
dc.subject SRM cs
dc.subject norma ISO cs
dc.subject suppliers en
dc.subject partnership en
dc.subject risk management en
dc.subject SRM en
dc.subject ISO stan en
dc.title Management vztahů s dodavateli a odběrateli ve vybraném podniku
dc.title.alternative Management of Relations with Suppliers and Customers in the Selected Company
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Kozák, Vratislav
dc.date.accepted 2023-06-07
dc.description.abstract-translated The aim of the thesis is to find out the current state of the management of relations with suppliers in the company and to create a project for its optimization.The project is preceded by a literature search on the topics of partnership, quality management, processes, risks, purchasing, selection and evaluation of suppliers and, marginally, the information system. Findings from the research are used in follow-up analysis of the current state. The Pareto rule, ABC analysis, index of purchase costs, performance and competence, risk register, SWOT analysis are used. In the project, attention is focused on the timing of individual activities, the necessary resources, economic benefits and possible risks. The aim of the project is the implementation of a new information system for the administration and management of relations with suppliers and personnel reinforcement of the sales team.
dc.description.department Ústav managementu a marketingu
dc.thesis.degree-discipline Marketing management cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Management en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Management a marketing cs
dc.thesis.degree-program Management and Marketing en
dc.identifier.stag 65189
dc.date.submitted 2023-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
hýblová_2023_dp.pdf 2.404Mb PDF View/Open None
hýblová_2023_op.pdf 124.5Kb PDF View/Open None
hýblová_2023_vp.docx 47.24Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account