Posouzení konkurenceschopnosti tmelů, žárobetonů a malt vyráběných v P-D Refractories CZ a.s.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kubík, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Pluháčková, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T12:51:19Z |
|
dc.date.issued |
2006-05-19 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/532
|
|
dc.description.abstract |
Náplní této bakalářské práce je podle poznatků z literatury stručně vymezit pojem konku-renceschopnosti. Je zde řešena problematika konkurenčních výhod, včetně strategických aliancí a konkurence. Druhá část teorie je věnována informacím z oblasti trhu, výběru zá-kazníků, vývoji a životu výrobků a také analýze prostředí. Záměrem analytické části je představení společnosti a jejího výrobního programu. Cílem této části je posoudit konku-renceschopnost vybraných výrobků společnosti a následně navrhnout doporučení pro zlep-šení jejich konkurenceschopnosti |
cs |
dc.format |
84s, 7s příloh |
cs |
dc.format.extent |
1590518 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 19.05.2036 |
|
dc.subject |
konkurenceschopnost
|
cs |
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
konkurenční výhoda
|
cs |
dc.subject |
životní cyklus výrobku
|
cs |
dc.subject |
competitiveness
|
en |
dc.subject |
competitive advantage
|
en |
dc.subject |
competition
|
en |
dc.subject |
product life cycle
|
en |
dc.title |
Posouzení konkurenceschopnosti tmelů, žárobetonů a malt vyráběných v P-D Refractories CZ a.s. |
cs |
dc.title.alternative |
Assessment of competitiveness of putties, refractory concrete and mortars manufactured in P-D Refractories CZ a.s. |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pilík, Michal |
|
dc.date.accepted |
2006-06-13 |
|
dc.date.vskp-available |
2036-05-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
The contenst of this bachelors work is to shortly define the notion of competitiveness the accordance knowledge from the literature. In this work is solved a task about competitive advantage including strategic alliance and competition. The second part of the theory is focused on getting informations from the area of market, choice of customers, development and product life cycle and also analysis of setting. The aim of the analytic part is to repre-sent the company and manufactoring programme. The point of this part is to essess the competitiveness of chosen products and as follows to propose recommended for improve-ment their competitiveness. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/115
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
4107
|
|
dc.date.assigned |
2006-03-13 |
|
utb.result.grade |
D |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account