Využití předmětů ve hrách na principu dramatické výchovy v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petrů Puhrová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Bajgarová, Alexandra
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:41Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:41Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53267
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce teoreticko-aplikačního charakteru se zabývá využitím předmětů ve hrách na principu dramatické výchovy v mateřské škole. Teoretická část vymezuje hru jako základní fenomén předškolního věku. Seznamuje s principy dramatické výchovy a specifikuje předměty a materiály vhodné pro hru dětí v mateřské škole. Praktická část popisuje aplikaci sady her s předměty ve vybrané mateřské škole. Ve své podstatě se jedná o transformaci předmětu či materiálu, který je využíván při dramatické hře s dětmi. V závěrečné části je tato sada her evaluována a je vypracováno doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
72 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
hra v předškolním období
|
cs |
dc.subject |
hra na principu dramatické výchovy
|
cs |
dc.subject |
předměty ve hře
|
cs |
dc.subject |
play in the pre-school period
|
en |
dc.subject |
play on the principal of dramatic education
|
en |
dc.subject |
object in the game
|
en |
dc.title |
Využití předmětů ve hrách na principu dramatické výchovy v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Using Objects in Drama-Education Games in Kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jirásková, Miroslava |
|
dc.date.accepted |
2023-05-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis of a theoretical-applied character deals with the use of objects in games on the principle of dramatic education in kindergarten. The theoretical part defines play as a basic phenomenon of preschool age. It introduces the principles of dramatic education and specifies the object and materials suitable for the play of children in kindergarten. The practical part describes the application of a set of games with object in a selected kindergarten. In essence, it is the transformation of an object or material that is used in dramatic play with children. In the final part, this set of games is evaluated and recommendations for practice are developed. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
63306
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account