Dramatizace pohádek s dětmi předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petrů Puhrová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Perůtková, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:38Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:38Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53213
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se věnuje dramatické výchově a uplatněním jejích principů, technik a metod v edukačním procesu s dětmi předškolního věku. Zejména se zabývá možnostmi dramatizace pohádek. V teoretické části práce přibližuje principy dramatické výchovy a význam jejího zařazení do předškolního vzdělávání pro komplexní rozvoj osobnosti dítěte. Popisuje také smysl pohádek v souvislosti s rozvíjením předčtenářské gramotnosti, stejně jako význam pohádkových archetypů pro upevňování morálních hodnot a rozvoj estetického cítění. V praktické části se práce zabývá aplikací projektu dramatizace pohádek v mateřské škole s dětmi předškolního věku, v evaluační části pak předkládá zjištěné přínosy zařazení projektu dramatizace pohádek do předškolní výuky. |
|
dc.format |
81 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dramatická výchova
|
cs |
dc.subject |
předškolní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
pohádka
|
cs |
dc.subject |
předčtenářská gramotnost
|
cs |
dc.subject |
dramatic education
|
en |
dc.subject |
preschool education
|
en |
dc.subject |
fairy-tale
|
en |
dc.subject |
pre-reading literacy
|
en |
dc.title |
Dramatizace pohádek s dětmi předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Fairy-Tales Dramatization with the Preschool Children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pavelková, Marie |
|
dc.date.accepted |
2023-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis deals with dramatic education and its principles, technics and methods in educational process with pre-school children. Especially it deals with possibilies of dramatization of fairy-tales. . The theoretical part describes principles of dramatic education and the importance of its inclusion in preschool education for the comprehensive development of the child's personality. It also describes the meaning of fairy tales in connection with the development of pre-reading literacy, as well as the importance of fairy tale archetypes for the consolidation of moral values and the development of aesthetic sense. In the practical part, the work deals with the application of the fairy tale dramatization project in kindergarten with children of preschool age, and in the evaluation part, it presents the identified benefits of including the fairy tale dramatization project in preschool education. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
63355
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account