Představy učitelů mateřských škol o dítěti s problémovým chováním
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jirásková, Miroslava
|
|
dc.contributor.author |
Husarová, Denisa
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:34Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:34Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53151
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce je zaměřena na problémové chování u dětí předškolního věku, teoretická část se zabývá vývojem dítěte předškolního věku, problémovým chováním a učitelskou profesí. Praktická část práce zkoumá, jaké představy mají učitelky mateřských škol o problémovém chování. Byla využita metoda polostrukturovaného rozhovoru. Z analýzy dat je patrné, že učitelky mateřských škol si pod problémovým chováním představují především agresivní projevy. |
|
dc.format |
61 s. (84 213) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
období vzdoru
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
problémové chování
|
cs |
dc.subject |
učitelka mateřské školy
|
cs |
dc.subject |
agresivita
|
cs |
dc.subject |
defiance period
|
en |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.subject |
problem behavior
|
en |
dc.subject |
kindergarten teacher
|
en |
dc.subject |
aggression
|
en |
dc.title |
Představy učitelů mateřských škol o dítěti s problémovým chováním |
|
dc.title.alternative |
Kindergarten Teachers' Perceptions about the Child with Disciplinary Issues |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Horníčková, Beata |
|
dc.date.accepted |
2023-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on problem behaviour in preschool children, the theoretical part deals with the development of the preschool child, problem behaviour and the teaching profession. The practical part of the thesis explores what ideas preschool teachers have about problem behaviour. A semi-structured interview method was used. The data analysis shows that kindergarten teachers mainly imagine problem behaviour as aggressive manifestations. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
63322
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-28 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account