Jazyková podpora dítěte s odlišným mateřským jazykem při řízených činnostech v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Matušů, Renáta
|
|
dc.contributor.author |
Hlaváčková, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:34Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:34Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53150
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá jazykovou podporou dítěte s odlišným mateřským jazykem při řízených činnostech v mateřské škole. Je teoreticko-aplikačního charakteru. Teoretická část objasňuje pojem "dítě s odlišným mateřským jazykem" a s tím spojenou problematiku jazykové socializace, rozvoje jazyka a řeči dětí předškolního věku a možnosti jazykové podpory v mateřské škole. V praktické části je zpracována sada aktivit zaměřujících se na podporu jazyka pro děti s odlišným mateřským jazykem při řízených činnostech, její realizace ve vybrané mateřské škole a evaluace. Na základě evaluace bylo zpracováno doporučení pro praxi mateřských škol. |
|
dc.format |
90 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dítě s odlišným mateřským jazykem
|
cs |
dc.subject |
dítě-cizinec
|
cs |
dc.subject |
jazyková socializace
|
cs |
dc.subject |
jazyková podpora
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
child with a different mother tongue
|
en |
dc.subject |
child-foreigner
|
en |
dc.subject |
language socialization
|
en |
dc.subject |
language support
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.title |
Jazyková podpora dítěte s odlišným mateřským jazykem při řízených činnostech v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
The Language Support for Non-native Preschool Children during Teacher-Managed Activities in Kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Horníčková, Beata |
|
dc.date.accepted |
2023-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the topic of children with a different mother tongue during teacher-managed activities in kindergarten. It has theoretical-applicational character. The theoretical part explains the concept of a child with a different mother tongue and explore related topics such as language socialization, language and speech development of preschool children and possibilities for language support in kindergarten. In the practical part is designed a set of activities aimed at supporting the language development of children with a different mother tongue during teacher-managed activities. These activities are implemented in a selected kindergarten and evaluated their effectiveness. Based on the evaluation, recommendations for kindergarten practice were developed. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
63319
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-28 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account