Rozvoj jazykové kompetence dětí v tématech přírodovědného vzdělávání

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rozvoj jazykové kompetence dětí v tématech přírodovědného vzdělávání

Show simple item record

dc.contributor.advisor Navrátilová, Hana
dc.contributor.author Gabrielová, Ludmila
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:34Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:34Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/53135
dc.description.abstract Bakalářská práce aplikačního typu se zabývá rozvojem jazykové kompetence dětí v tématech přírodovědného vzdělávání a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce sumarizuje poznatky o jazykové kompetenci, řečových dovednostech, osvojování jazyka dítěte předškolního věku, dále popisuje jazykové roviny a na závěr podporu přírodovědného vzdělávání v jazykové kompetenci. V praktické části je zpracována sada aktivit, která obsahuje osm přírodovědných aktivit s cílem rozvíjet jazykovou kompetenci. Tato sada byla realizována ve vybrané mateřské škole ve Zlínském kraji. V závěru je zpracována evaluace sady aktivit a doporučení pro praxi v mateřské škole.
dc.format 57 s. (74 777 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject jazyková kompetence cs
dc.subject řečové dovednosti cs
dc.subject jazykové roviny cs
dc.subject přírodovědná gramotnost cs
dc.subject language competence en
dc.subject speaking skills en
dc.subject lingual levels en
dc.subject scientific literacy en
dc.title Rozvoj jazykové kompetence dětí v tématech přírodovědného vzdělávání
dc.title.alternative Development of Children's Language Competence in Topics of Science Education
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Horníčková, Beata
dc.date.accepted 2023-05-26
dc.description.abstract-translated The application-type bachelor's thesis deals with the development of children's language competence in science education topics and is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part of the work summarizes knowledge about language competence, speech skills, language acquisition of a preschool child, the language level, and finally about the support of science education in language competence. The practical part introduces a set of activities which contains eight science activities with the aim of developing language competence. This set was implemented in a selected kindergarten in region of Zlín. In the final part, an evaluation of a set of activities and recommendations for practice in kindergarten is processed.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 63315
dc.date.submitted 2023-04-28


Files in this item

Files Size Format View Description
gabrielová_2023_dp.pdf 1.586Mb PDF View/Open None
gabrielová_2023_op.docx 26.34Kb Unknown View/Open None
gabrielová_2023_vp.docx 25.99Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account