Rozvoj jazykové kompetence dětí v tématech přírodovědného vzdělávání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Gabrielová, Ludmila
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:34Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:34Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53135
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce aplikačního typu se zabývá rozvojem jazykové kompetence dětí v tématech přírodovědného vzdělávání a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce sumarizuje poznatky o jazykové kompetenci, řečových dovednostech, osvojování jazyka dítěte předškolního věku, dále popisuje jazykové roviny a na závěr podporu přírodovědného vzdělávání v jazykové kompetenci. V praktické části je zpracována sada aktivit, která obsahuje osm přírodovědných aktivit s cílem rozvíjet jazykovou kompetenci. Tato sada byla realizována ve vybrané mateřské škole ve Zlínském kraji. V závěru je zpracována evaluace sady aktivit a doporučení pro praxi v mateřské škole. |
|
dc.format |
57 s. (74 777 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
jazyková kompetence
|
cs |
dc.subject |
řečové dovednosti
|
cs |
dc.subject |
jazykové roviny
|
cs |
dc.subject |
přírodovědná gramotnost
|
cs |
dc.subject |
language competence
|
en |
dc.subject |
speaking skills
|
en |
dc.subject |
lingual levels
|
en |
dc.subject |
scientific literacy
|
en |
dc.title |
Rozvoj jazykové kompetence dětí v tématech přírodovědného vzdělávání |
|
dc.title.alternative |
Development of Children's Language Competence in Topics of Science Education |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Horníčková, Beata |
|
dc.date.accepted |
2023-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The application-type bachelor's thesis deals with the development of children's language competence in science education topics and is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part of the work summarizes knowledge about language competence, speech skills, language acquisition of a preschool child, the language level, and finally about the support of science education in language competence. The practical part introduces a set of activities which contains eight science activities with the aim of developing language competence. This set was implemented in a selected kindergarten in region of Zlín. In the final part, an evaluation of a set of activities and recommendations for practice in kindergarten is processed. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
63315
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-28 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account