dc.contributor.advisor |
Božik, Roman
|
|
dc.contributor.author |
Boszczyková, Barbara
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:33Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:33Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53130
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce na téma "Přístup učitelů mateřských škol k primární prevenci sociálně patologických jevů" se v teoretické části zabývá objasňováním základních pojmů týkajících se sociální patologie a prevence. Dále charakterizuje patologické jevy a uvádí možné příčiny jejich vzniku. Současně se snaží nalézt možnosti, kterými může k prevenci sociálně patologických jevů přispět profese učitele v mateřské škole. Práce přibližuje význam vhodných aktivit a výchovných postupů u předškolních dětí, jak v mateřské škole, tak v rodině. V praktické části jsou zkoumány přístupy učitelů mateřských škol k primární prevenci sociálně patologických jevů a také rizikové faktory, které se v současnosti projevují u předškolních dětí. Pro potřeby práce jsme zvolili kvantitativně orientovaný výzkum, který byl realizován za pomoci dotazníků. |
|
dc.format |
76 s. (85 289 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální patologie
|
cs |
dc.subject |
sociálně patologické jevy
|
cs |
dc.subject |
rizikové chování dětí
|
cs |
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
agresivita
|
cs |
dc.subject |
primární prevence
|
cs |
dc.subject |
minimální preventivní program
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
social pathology
|
en |
dc.subject |
socially pathological phenomena
|
en |
dc.subject |
children's risky behavior
|
en |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
aggression
|
en |
dc.subject |
primary prevention
|
en |
dc.subject |
minimum prevention program
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.title |
Přístup učitelů mateřských škol k primární prevenci sociálně patologických jevů |
|
dc.title.alternative |
Kindergarten Teachers´ Approaches to the Primary Prevention of Social-Pathological Phenomena |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Tallová, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2023-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis on the topic "Kindergarten teachers´ approach to primary prevention of social-pathological phenomena" deals in the theoretical part with the clarification of basic concepts related to social pathology and prevention. It also characterises pathological phenomena and lists the possible causes of their occurrence. At the same time, it tries to find ways in which the profession of a kindergarten teacher can contribute to the prevention of socially pathological phenomena. The work presents the importance of appropriate activities and educational practices for preschool children, both in kindergarten and in the family. In the practical part, the approaches of kindergarten teachers to the primary prevention of socially pathological phenomena are examined, as well as the risk factors that are currently manifested in preschool children. For the purpose of this work we chose a quantitative oriented research, which was carried out with the help of questionnaires. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
63309
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-27 |
|