Reflektivní techniky v práci začínajících učitelů mateřských škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Reflektivní techniky v práci začínajících učitelů mateřských škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pacholík, Viktor
dc.contributor.author Frydrychová, Kateřina
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:33Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:33Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/53129
dc.description.abstract Bakalářská práce teoreticko-empirického charakteru se zabývá reflektivními technikami v práci začínajících učitelů mateřských škol. Teoretická část vysvětluje pojmy, které souvisí s problematikou, jako jsou sebereflexe, reflektivní techniky a začínající učitel. V rámci výzkumu bylo uskutečněno dotazníkové šetření, do kterého byli zapojeni začínající učitelé mateřských škol. Cílem práce je popsat, jak začínající učitelé mateřských škol používají reflektivní techniky. V rámci dotazníkového šetření respondenti hodnotili přínosy reflexe práce učitele a její důležitost pro zlepšení vzdělávání v mateřských školách. Většina začínajících učitelů (80 %) provádí reflexi své práce pravidelně - každý týden, někteří i několikrát týdně, jelikož v ní vidí přínosy do další praxe. Nejčastěji používanou reflektivní technikou začínajícími učiteli je zpětná vazba ze strany dětí, nejméně častou pak hospitace ze strany vedení.
dc.format 61 s. (73 056 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject sebereflexe cs
dc.subject reflektivní techniky cs
dc.subject začínající učitel cs
dc.subject self-reflection en
dc.subject reflective techniques en
dc.subject beginning teacher en
dc.title Reflektivní techniky v práci začínajících učitelů mateřských škol
dc.title.alternative Reflective Techniques of Beginning Kindergarten Teachers
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Janíková, Marcela
dc.date.accepted 2023-05-26
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis of theoretical-empirical character deals with reflective techniques in the work od beginning teachers of kindergartens. The theoretical part explains concepts related to the issue, such as self-reflection, reflective techniques and beginning teacher. A questionnaire survey was conducted as part of the research, in which beginning teachers of kindergartens participated. The aim of the thesis is to describe how beginning teachers of kindergartens use reflective techniques. Within the questionnaire survey, beginning teachers evaluated the benefits of teacher's work reflection and its importance for improving education in kindergartens. The majority of beginning teachers (80 %) regularly reflect on their work - every week, some even several times a week, as they see benefits for their future practice. The most commonly used reflective technique by beginning teachers is feedback from children, and the least common is observation by the director.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 63314
dc.date.submitted 2023-04-26


Files in this item

Files Size Format View Description
frydrychová_2023_dp.pdf 1.157Mb PDF View/Open None
frydrychová_2023_op.docx 27.93Kb Unknown View/Open None
frydrychová_2023_vp.docx 26.68Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account