Manipulativní techniky na sociálních sítích

DSpace Repository

Language: English čeština 

Manipulativní techniky na sociálních sítích

Show simple item record

dc.contributor.advisor Stránský, Michal
dc.contributor.author Geilerová, Claudia
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:32Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:32Z
dc.date.issued 2023-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/53102
dc.description.abstract Diplomová práce pojednává o manipulativních technikách, se kterými je možné se setkat při užívání sociálních sítí běžným uživatelem. Cílem práce je zjistit, jak na participanty působí vybrané manipulativní techniky využívané firmami na sociálních sítích, zda jsou schopni je rozpoznat a do jaké míry je vnímají jako nemorální a nebezpečné. V teoretické části je představeno 15 manipulativních technik a popsáno základní fungování a propagování na sociálních sítích. V části praktické byl realizován výzkum pomocí dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů, který vedl k získání důležitých dat pro sestavení edukačních materiálů a seřazení manipulativních technik v projektové části.
dc.format 93
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject manipulativní techniky cs
dc.subject manipulace cs
dc.subject sociální sítě cs
dc.subject propagace na sociálních sítích cs
dc.subject manipulativní propagace cs
dc.subject manipulative techniques en
dc.subject manipulation en
dc.subject social media en
dc.subject social media promotion en
dc.subject manipulative promotion en
dc.title Manipulativní techniky na sociálních sítích
dc.title.alternative Manipulation on Social Media
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Vysekalová, Jitka
dc.date.accepted 2023-05-25
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with the manipulative techniques that can be encountered in the use of social networks by the average user. The aim of the thesis is to find out how selected manipulative techniques used by companies on social networks affect the participants, whether they are able to recognize them and to what extent they perceive them as immoral and dangerous. In the theoretical part, 15 manipulative techniques were introduced and the basic functioning and promotion on social networks was described. In the practical part, research was carried out by means of a questionnaire survey and semi-structured interviews, which led to the collection of important data for the compilation of educational materials and the ranking of manipulative techniques in the project part.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingová komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Marketingová komunikace cs
dc.identifier.stag 65512
dc.date.submitted 2023-04-14


Files in this item

Files Size Format View Description
geilerová_2023_dp.pdf 3.180Mb PDF View/Open None
geilerová_2023_op.doc 205.5Kb Unknown View/Open None
geilerová_2023_vp.doc 116Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account