Míra závislosti na internetu u žáků 2. stupně základních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Míra závislosti na internetu u žáků 2. stupně základních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Lukáš, Petr
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:30Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:30Z
dc.date.issued 2023-01-25
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/53062
dc.description.abstract Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku závislosti na internetu u dětí, které docházejí v rámci povinné školní docházky na 2. stupeň základních škol. V teoretické části nalezneme tři kapitoly, jejímž obsahem je netolismus, vztah dospívajících k virtuálnímu světu a nástroje k měření míry závislosti na internetu. V praktické části této práce je pomocí kvantitativního výzkumu zjištěna míra závislosti u výzkumného souboru, který byl pro účel této práce osloven. Sběr dat probíhal pomocí revidovaného dotazníku, který je součástí vyhodnocovacího nástroje k měření obecné závislosti na internetu CIAS - R. V praktické části dále nalezneme výsledky k dílčím cílům výzkumu, a to zjištění míry závislosti na internetu dle pohlaví a ročníku základní školy. Výzkumný soubor v této práci tvořilo 157 žáků 2. stupně ze Základní školy a Mateřské školy Poličná 276, příspěvková organizace a Základní školy Valašská Bystřice.
dc.format 66 s. (104 445)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject závislost cs
dc.subject internet cs
dc.subject dospívající cs
dc.subject CIAS - R cs
dc.subject addiction en
dc.subject internet en
dc.subject teenage en
dc.subject CIAS - R en
dc.title Míra závislosti na internetu u žáků 2. stupně základních škol
dc.title.alternative Internet Dependency Rate Among Pupils of Upper Primary Schools
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Skarupská, Helena
dc.date.accepted 2023-05-25
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis covers the issue of the internet addiction of the upper elementary pupils. The theoretical part contains three chapters. These include IAD (Internet Addiction Disorder), the relation of teenagers to the virtual world and tools to measure the rate of the internet addiction. The focus group has been approached to discover the rate of addiction with the help of quantitative research, which has been the aim of the practical part of the thesis. The collection of data was realized through the use of a revised questionnaire, forming a part of an evaluative tool, which aim is to assess a general internet addiction CIAS - R. The difference between the sex and the aspect of the grade of school form the subsections of the practical part. The results of these partial goals help to state the main purpose of the thesis. The focus group was created by 157 upper-elementary pupils attending ZŠ Poličná and ZŠ Valašská Bystřice.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 64961
dc.date.submitted 2023-04-28


Files in this item

Files Size Format View Description
lukáš_2023_dp.pdf 3.541Mb PDF View/Open None
lukáš_2023_op.docx 15.90Kb Unknown View/Open None
lukáš_2023_vp.docx 20.28Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account