Názory pedagogických pracovníků na inkluzivní vzdělávání v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Kratinová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:30Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:30Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-25 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53051
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se věnuje názorům pedagogických pracovníků na inkluzivní vzdělávání v mateřských školách. Práce má za úkol zjistit, zda je inkluze v mateřských školách přínosná a tím je naplněn cíl inkluzivního vzdělávání. V teoretické části vysvětluje základní pojmy související s inkluzivním vzděláváním a věnuje se platnému legislativnímu rámci. Zmíněna jsou také podpůrná opatření a poradenský systém v České republice. Závěr teoretické části patří charakteristice prostředí dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a osobnosti dítěte předškolního věku. Praktická část zjišťuje a analyzuje názory pedagogických pracovníků mateřských škol na inkluzivní vzdělávání a následně výsledky interpretuje a vyhodnocuje, zda je inkluze v mateřské škole prospěšná. Dílčím cílem je zjištění názorů na inkluzivní vzdělávání dle věku dotazovaných respondentů. |
|
dc.format |
81 s. (14 847 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
integrace ve vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
děti se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
inclusive education
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
integration in education
|
en |
dc.subject |
children with special educational needs
|
en |
dc.title |
Názory pedagogických pracovníků na inkluzivní vzdělávání v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Opinions of Teaching Staff on Inclusive Education in a Kindergarden |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2023-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis deals with the opinions of educational professionals on inclusive education in preschools. The aim of the thesis is to determine whether inclusion in preschools is beneficial and thus fulfills the goal of inclusive education. In the theoretical part, basic concepts related to inclusive education are explained, and the relevant legislative framework is discussed. Supportive measures and advisory systems in the Czech Republic are also mentioned. The conclusion of the theoretical part focuses on the characteristics of the environment for children with special educational needs and the personality of preschool children. The practical part investigates and analyzes the opinions of educational professionals in preschools on inclusive education, and subsequently interprets and evaluates the results to determine whether inclusion in preschool is beneficial. A partial goal is to determine opinions on inclusive education according to the age of the respondents surveyed. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
64958
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-25 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account