Využití Concept Cartoons pro podporu přírodovědného vzdělávání v prostředí MŠ
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Fenyková, Petra
|
|
dc.contributor.author |
Trnovcová, Katka
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:27Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:27Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52987
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá využitím Concept Cartoons pro podporu přírodovědného vzdělávání v prostředí mateřských škol. Teoretická část práce je věnována vymezení přírodovědného vzdělávání a způsobu jeho rozvoje v kontextu mateřských škol pomocí metody Concept Cartoons. Praktická část práce zahrnuje sadu přírodovědných Concept Cartoons komiksů vhodných pro potřeby edukační reality mateřských škol. Po navrhnutí sady probíhalo její ověřování v prostředí mateřské školy, následně proběhla evaluace, vlivem které proběhla revize komiksů a bylo vypracováno doporučení pro praxi mateřských škol. |
|
dc.format |
176 s. (152 073 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
přírodovědné vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
koncepce badatelsky orientovaného vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Concept Cartoons
|
cs |
dc.subject |
science education
|
en |
dc.subject |
concept of inquiry-based education
|
en |
dc.subject |
Concept Cartoons
|
en |
dc.title |
Využití Concept Cartoons pro podporu přírodovědného vzdělávání v prostředí MŠ |
|
dc.title.alternative |
Concept Cartoons as a Means to Support Science Education in Kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2023-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the use of Concept Cartoons to promote science education in kindergarten environments. The theoretical part of the thesis is devoted to the definition of science education and the way of its development in the context of kindergartens using the Concept Cartoons method. The practical part of the work includes a set of science Concept Cartoons comics suitable for the needs of educational reality of kindergartens. After the design of the set, its validation in the kindergarten environment was carried out, followed by an evaluation, the influence of which led to the revision of the cartoons and the development of recommendations for kindergarten practice. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
63297
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account