Dárcovství krve z pohledu studentů středních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šramová, Blandína
|
|
dc.contributor.author |
Vondrková, Šárka
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:25Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:25Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52946
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá marketingem ve zdravotnictví v souvislosti s dobrovolným dárcovstvím krve. Cílem této práce je zjistit možnosti využití komunikace vybraného transfuzního oddělení s Generací Z prostřednictvím sociálních sítí. V teoretické části jsou pomocí literatury definovány pojmy z oblasti marketingu, sociálního marketingu, digitálního marketingu a dárcovství krve. Praktická část prostřednictvím kvantitativního dotazníkového šetření zkoumá motivy studentů k dárcovství krve a jejich komunikační zvyklosti prostřednictvím sociálních sítí. Součástí závěru jsou doporučení pro dané zdravotnické zařízení. |
|
dc.format |
71 s. (89 913 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sociální marketing
|
cs |
dc.subject |
digitální marketing
|
cs |
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
Generace Z
|
cs |
dc.subject |
krev
|
cs |
dc.subject |
dárcovství krve
|
cs |
dc.subject |
zdravotnictví
|
cs |
dc.subject |
transfuzní oddělení
|
cs |
dc.subject |
Social marketing
|
en |
dc.subject |
digital marketing
|
en |
dc.subject |
social media
|
en |
dc.subject |
Generation Z
|
en |
dc.subject |
blood
|
en |
dc.subject |
blood donation
|
en |
dc.subject |
health care
|
en |
dc.subject |
blood bank
|
en |
dc.title |
Dárcovství krve z pohledu studentů středních škol |
|
dc.title.alternative |
Blood Donation from the Perspective of High School Students |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jermakov, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2023-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis addresses marketing in healthcare in the context of blood drive volunteering. The aim of the study is to determine options for making use of communication of the selected blood bank with Generation Z, using social media. The theoretical part of the thesis focuses on describing terms of marketing, social marketing, digital marketing, and blood donation. The practical part investigates the motivation of students for blood donation and their communication habits via social media, by means of a quantitative survey. The conclusion includes recommendations for the given health-care facilities. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
65745
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account