Propagace kulturní akce Bučovice 1645: dobývání zámku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Göttlichová, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Hašková, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:24Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:24Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52925
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá tématem efektivity využití prostředků komunikačního mixu při propagaci kulturní akce Bučovice 1645: dobývání zámku. V teoretické části se zaměřuje na zařazení kulturní události v rámci oblasti marketingu, rozebírá ji z pohledu marketingového mixu a hledá teoretická východiska propagace prostřednictvím nástrojů komunikačního mixu. Pohlíží na ni i jako na nástroj rozvoje cestovního ruchu. Praktická část zkoumá využití konkrétních nástrojů komunikačního mixu i mediatypů při propagaci kulturní akce Bučovice 1645: Dobývání zámku analýzou sekundárních dat a prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů, v nichž se zabývá atraktivitou propagačních materiálů v souvislosti s primární cílovou skupinou. Na základě těchto zjištění doporučuje, jak lépe kulturní akci propagovat. |
|
dc.format |
65 s. (81 725) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Kulturní akce
|
cs |
dc.subject |
služba
|
cs |
dc.subject |
event marketing
|
cs |
dc.subject |
4P
|
cs |
dc.subject |
propagace
|
cs |
dc.subject |
komunikační mix
|
cs |
dc.subject |
cestovní ruch
|
cs |
dc.subject |
Cultural event
|
en |
dc.subject |
service
|
en |
dc.subject |
event marketing
|
en |
dc.subject |
4P
|
en |
dc.subject |
promotion
|
en |
dc.subject |
communication mix
|
en |
dc.subject |
tourism
|
en |
dc.title |
Propagace kulturní akce Bučovice 1645: dobývání zámku |
|
dc.title.alternative |
Promotion of the Cultural Event Bučovice 1645: Conquering the Castle |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gamalová, Kamila |
|
dc.date.accepted |
2023-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The banechlors´s thesis deals with the topic of the effectiveness of the use of means of communication mix in the promotion of the cultural event Bučovice 1645: Conquest of the Castle. In the theoretical part, it focuses on the inclusion of a cultural event within the field of marketing, analyzes it from the point of view of the marketing mix, and looks for theoretical starting points for promotion through the tools of the communication mix. It also sees it as a tool for the developement of tourism. The practical part examines the use of specific tools of the communication mix and media types in the promotion of the cultural event Bučovice 1645: Conquest of the Castle by analyzing secondary data and through semi-structured interviews, in which the attractiveness of promotional materials in connection with the primary target groups is discussed. Based on these findings, it recommends how to better promote cultural event. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
65708
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account