Sociální reklamní kampaň se zaměřením na pozitivní vnímání a postoje k LGBT+ komunitě v české společnosti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šula, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Masná, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:24Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:24Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52917
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na využití sociálního marketingu pro podporu společenského přijetí LGBT+ lidí v Česku. Teoretická část definuje sociální marketing, charakteristické rysy a náležitosti sociálních reklamních kampaní a vysvětluje problematiku kvality života a společenského přijetí LGBT+ lidí. Praktická část využívá kvalitativních šetření provedených se zástupci neziskových organizací, kteří se tématem již zabývají a využívá sociálních sítí pro zmapování přístupů veřejnosti. Na těchto základech je pak v projektové části sestavena sociální reklamní kampaň. |
|
dc.format |
96 s. (164 928 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální marketing
|
cs |
dc.subject |
sociální reklamní kampaň
|
cs |
dc.subject |
neziskové organizace
|
cs |
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
LGBT+
|
cs |
dc.subject |
diskriminace
|
cs |
dc.subject |
lidská práva
|
cs |
dc.subject |
social marketing
|
en |
dc.subject |
nonprofit marketing
|
en |
dc.subject |
nonprofit advertising campaign
|
en |
dc.subject |
nonprofit organisation
|
en |
dc.subject |
social media
|
en |
dc.subject |
LGBT+
|
en |
dc.subject |
discrimination
|
en |
dc.subject |
human rights
|
en |
dc.title |
Sociální reklamní kampaň se zaměřením na pozitivní vnímání a postoje k LGBT+ komunitě v české společnosti |
|
dc.title.alternative |
Social Advertising Campaign Focusing on Affirmative Perception and Attitudes towards LGBT+ Community in Czech Society |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šramová, Blandína |
|
dc.date.accepted |
2023-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on the use of social marketing to increase social acceptance of LGBT+ people in the Czech Republic. The theoretical part defines social marketing, characteristic features and essentials of social advertising campaigns and explains the issues of quality of life and social acceptance of LGBT+ people. The practical part uses qualitative surveys conducted with representatives of non-profit organizations that are already dealing with the topic and uses social media to map public attitudes. Then, the results are used to create social advertising campaign. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
65627
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-14 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account