Způsoby hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Způsoby hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrů Puhrová, Barbora
dc.contributor.author Mačková, Michaela
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:22Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:22Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52889
dc.description.abstract Bakalářská práce se věnuje způsobům hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole. Teoretická část vymezuje význam, cíle a obsah předškolního vzdělávání, oblasti rozvoje dětí v předškolním věku a následně druhy, formy a způsoby hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole. Práce je empirického charakteru a byl zvolen kvantitativní design výzkumu. Výzkumným nástrojem byl dotazník pro učitele mateřských škol. Cílem práce je zjistit, jak přistupují učitelé k hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole. Pozornost je věnována tomu, jak s jednotlivými formami hodnocení učitelé pracují a jaké způsoby realizace těchto forem hodnocení uplatňují, která forma je nejčastěji využívána a jak jsou dále využívány informace o vzdělávacích výsledcích dítěte. Výsledkem práce bylo zjištění, že učitelé používají nejčastěji slovní hodnocení a sebehodnocení dětí. Slabým místem učitelů mateřských škol je méně časté využívání vrstevnického hodnocení a převaha pouze sběrných portfolií. V závěru práce je obsaženo i doporučení do praxe pro učitele směřované k této problematice.
dc.format 81 s. (116 198 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject hodnocení vzdělávacích výsledků cs
dc.subject pedagogické diagnostikování cs
dc.subject formativní hodnocení cs
dc.subject educational evalutation en
dc.subject pedagogical diagnostics en
dc.subject formative assessment en
dc.title Způsoby hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole
dc.title.alternative Children's Progress Evaluation Forms in Kindergarten
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Janiš, Kamil
dc.date.accepted 2023-05-23
dc.description.abstract-translated Bachelor´s thesis is devoted to children's progress evaluation forms in kindergarten. The theoretical part defines the meaning, objectives and content of preschool education, areas of development of preschool children and then types, forms and ways of evaluating children´s educational progress in kindergarten. The thesis has empirical character and quantitative design of research was chosen. The research instrument was a questionnaire which was designed for kindergarten teachers. The aim of the thesis is to find out how teachers approach the assessment of children´s educational progress in kindergarten. Attention is focused on how teachers work with different forms of assessment and what ways of implementing these forms of assessment they apply, which form is used most often and how information about the child´s educational achievements is further used. The work led to conclusion that teachers most often use verbal assessment and self-assessment of children. A weakness of kindergarten teachers is the less frequent use of peer assessment. The final part of the thesis includes recommendations for practical use of the findings by teachers.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 63279
dc.date.submitted 2023-04-28


Files in this item

Files Size Format View Description
mačková_2023_dp.pdf 2.930Mb PDF View/Open None
mačková_2023_op.docx 26.12Kb Unknown View/Open None
mačková_2023_vp.docx 17.15Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account