dc.contributor.advisor |
Petrů Puhrová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Mačková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:22Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:22Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52889
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se věnuje způsobům hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole. Teoretická část vymezuje význam, cíle a obsah předškolního vzdělávání, oblasti rozvoje dětí v předškolním věku a následně druhy, formy a způsoby hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole. Práce je empirického charakteru a byl zvolen kvantitativní design výzkumu. Výzkumným nástrojem byl dotazník pro učitele mateřských škol. Cílem práce je zjistit, jak přistupují učitelé k hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole. Pozornost je věnována tomu, jak s jednotlivými formami hodnocení učitelé pracují a jaké způsoby realizace těchto forem hodnocení uplatňují, která forma je nejčastěji využívána a jak jsou dále využívány informace o vzdělávacích výsledcích dítěte. Výsledkem práce bylo zjištění, že učitelé používají nejčastěji slovní hodnocení a sebehodnocení dětí. Slabým místem učitelů mateřských škol je méně časté využívání vrstevnického hodnocení a převaha pouze sběrných portfolií. V závěru práce je obsaženo i doporučení do praxe pro učitele směřované k této problematice. |
|
dc.format |
81 s. (116 198 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
hodnocení vzdělávacích výsledků
|
cs |
dc.subject |
pedagogické diagnostikování
|
cs |
dc.subject |
formativní hodnocení
|
cs |
dc.subject |
educational evalutation
|
en |
dc.subject |
pedagogical diagnostics
|
en |
dc.subject |
formative assessment
|
en |
dc.title |
Způsoby hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Children's Progress Evaluation Forms in Kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Janiš, Kamil |
|
dc.date.accepted |
2023-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor´s thesis is devoted to children's progress evaluation forms in kindergarten. The theoretical part defines the meaning, objectives and content of preschool education, areas of development of preschool children and then types, forms and ways of evaluating children´s educational progress in kindergarten. The thesis has empirical character and quantitative design of research was chosen. The research instrument was a questionnaire which was designed for kindergarten teachers. The aim of the thesis is to find out how teachers approach the assessment of children´s educational progress in kindergarten. Attention is focused on how teachers work with different forms of assessment and what ways of implementing these forms of assessment they apply, which form is used most often and how information about the child´s educational achievements is further used. The work led to conclusion that teachers most often use verbal assessment and self-assessment of children. A weakness of kindergarten teachers is the less frequent use of peer assessment. The final part of the thesis includes recommendations for practical use of the findings by teachers. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
63279
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-28 |
|