dc.contributor.advisor |
Tallová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Kociánová, Klára
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:22Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:22Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52885
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má za cíl je zjistit, jaký mají učitelé mateřských škol názor na význam prarodiče ve výchově dítěte předškolního věku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje sumarizaci teoretických východisek týkajících se výchovy dítěte v rodině, problematiky prarodičovství a předškolního vzdělávání. Praktická část je rozdělena na tři části. Obsahuje metodologii kvantitativního výzkumu s dotazníkovým šetřením, zpracování a interpretaci dat, a nakonec diskusi nad výsledky výzkumu včetně závěrů výzkumu a doporučení pro praxi. Bylo zjištěno, že učitelé mateřských škol vnímají prarodiče jako významnou podporu ve výchově dítěte předškolního věku. |
|
dc.format |
68 s. (97 295 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dítě předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
prarodičovství
|
cs |
dc.subject |
profese učitele mateřské školy
|
cs |
dc.subject |
výchova dítěte v rodině
|
cs |
dc.subject |
preschool child
|
en |
dc.subject |
grandparenthood
|
en |
dc.subject |
the profession of kindergarten teacher
|
en |
dc.subject |
raising a child in a family
|
en |
dc.title |
Názory učitelů mateřských škol na význam prarodiče ve výchově dítěte předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Opinions of Kindergarten Teachers about the Importace of Grandparent in the Education of Preschool Child |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Janiš, Kamil |
|
dc.date.accepted |
2023-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of bachelor's thesis is find out the opinion of kindergarten teachers on the importance of the grandparent in the upbringing of a child of preschool age. The work is divided into theoretical and a practical part. The theoretical part is dedicated to the sumarization of the theoretical starting points regarding raising a child in the family, issues of grandparenthood and preschool education. Practical part is divided into three parts. It includes a quantitative research methodology with a questionnaire survey, processing and interpretation of data and finally discussion over results including conclusions of the research and recommendations for practice. Kindergarten teachers were found to perceive grandparents as a significant support in raising a child of preschool age. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
63274
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-27 |
|