dc.contributor.advisor |
Vašíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Matyášová, Karolína
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:22Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:22Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52883
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je aplikačního charakteru a je zaměřena na využití exploračních činností ve výtvarné tvorbě dětí předškolního věku. Cílem teoretické části je definovat, jak je pojímána výtvarná výchova v předškolním vzdělávání. V daném kontextu popsat, jak je formován dětský výtvarný projev. Dále vymezit pojem explorační činnosti a sumarizovat teoretická východiska objasňující pojmy výtvarná hra a výtvarný experiment. Na to navazuje část praktická, jejímž cílem bylo vytvořit sadu výtvarných exploračních aktivit. Tato sada má své specifické cíle: rozvíjet u dětí zvídavost spojenou s objevováním v kontextu různorodosti výtvarných her a experimentů, rozvíjet tvořivé myšlení a fantazii a v neposlední řadě podpořit vzájemnou spolupráci při výtvarné tvorbě. Sada aktivit byla realizovaná ve vybrané mateřské škole. Na základě toho pak vznikla její celková evaluace a následně bylo také zpracováno doporučení pro praxi mateřských škol. |
|
dc.format |
94 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Explorační výtvarná tvorba
|
cs |
dc.subject |
tvořivost
|
cs |
dc.subject |
výtvarná hra
|
cs |
dc.subject |
výtvarný experiment
|
cs |
dc.subject |
Exploratory art creation
|
en |
dc.subject |
creativity
|
en |
dc.subject |
art game
|
en |
dc.subject |
art experiment
|
en |
dc.title |
Explorační činnosti ve výtvarné tvorbě dětí předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Exploratory Activities in the Art Creation of Preschool Children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Deutscherová, Beáta |
|
dc.date.accepted |
2023-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is theoretical-applicational in nature and focuses on the use of exploratory activities in the artistic creation of preschool children. The aim of the theoretical part is to define how art education in conceptualized in preschool education. In the given context, to describe how children's artistic expression is formed. Furthermore, to define the notion of exploratory activity and to summarize the theoretical background clarifying the notions of art play and art experiment. This is followed by a practical part, the aim of which was to create a set of art exploratory activities. This set has specific objectives: to develop children's curiosity linked to exploration in the context of variety of art games and experiments, to develop creative thinking and imagination and, last but not least, to promote mutual collaboration in art making. A set of activities was implemented in a selected kindergarten. An overall evaluation was then based on this and subsequently recommendations for kindergarten practise were also made. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
63283
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-25 |
|