dc.contributor.advisor |
Cejpek Blaštíková, Lucie
|
|
dc.contributor.author |
Straková, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:22Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:22Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52877
|
|
dc.description.abstract |
Naše bakalářská práce Změna dávek pěstounské péče a její dopad na příbuzenskou pěstounskou péči pojednává o novele zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí a změně dávek, která se dotkla pěstounské péče, my se konkrétně budeme zaměřovat na příbuzenskou pěstounskou péči. Cílem naší bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem naplňují příbuzenští pěstouni potřeby svěřených dětí v souladu se změnou dávek pěstounské péče. Dále nás také bude zajímat, jak příbuzenští pěstouni hodnotí samotnou novelu zákona. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena na dvě hlavní kapitoly, a těmi jsou náhradní rodinná péče a pěstounská péče. V první kapitole se zabýváme celkově popisu náhradní rodinné péče, představení forem náhradní rodinné péče, jejich popis a samotný průběh a podmínky. Ve druhé kapitole se věnujeme přímo pěstounské péči, jejím specifikacím, dávkám PP, potřebám dítěte, a nakonec příbuzenské PP. V praktické části jsme zvolili kvalitativní výzkum a konkrétně metodu zakotvené teorie. Využili jsme techniku sběru dat pomocí hloubkového rozhovoru s respondenty, kteří vykonávají příbuzenskou pěstounskou péči, tyto rozhovory byly analyzovány pomocí otevřeného, axiálního a selektivního kódování, a díky tomu jsme mohli vytvořit závěr našeho výzkumu. |
|
dc.format |
64 s. (117 093 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dávky pěstounské péče
|
cs |
dc.subject |
příbuzenská pěstounská péče
|
cs |
dc.subject |
naplňování potřeb dětí
|
cs |
dc.subject |
materiální potřeby dětí
|
cs |
dc.subject |
duševní potřeby dětí
|
cs |
dc.subject |
náhradní rodinná péče
|
cs |
dc.subject |
kvalitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
hloubkový rozhovor
|
cs |
dc.subject |
zakotvená teorie
|
cs |
dc.subject |
foster care benefits
|
en |
dc.subject |
kinship foster care
|
en |
dc.subject |
meeting children's needs
|
en |
dc.subject |
children's material needs
|
en |
dc.subject |
children's mental health needs
|
en |
dc.subject |
foster home care
|
en |
dc.subject |
qualitative research
|
en |
dc.subject |
in-depth interview
|
en |
dc.subject |
grounded theory
|
en |
dc.title |
Změna dávek pěstounské péče a její dopad na příbuzenskou pěstounskou péči |
|
dc.title.alternative |
Change in Foster Care Benefits and Its Impact on Kinship Foster Care |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Skarupská, Helena |
|
dc.date.accepted |
2023-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
Our bachelor thesis Change in Foster Care Benefits and its Impact on Kinship Foster Care deals with the amendment to Act No.359/1999 Coll. on social-legal protection of children and the change of benefits that affected foster care, we will specifically focus on kinship foster care. The aim of our bachelor thesis is to find out how kinship foster carers meet the needs of the children entrusted to them in accordance with the change in foster care benefits. We will also be interested in how kinship foster carers evaluate the amendment to the Act itself. The theoretical part of the bachelor thesis is divided into two main chapters and these are foster family care and foster care. The first chapter deals with a general description of foster family care, introducing the forms of foster family care, their description and the actual process and conditions. In the second chapter we deal directly with foster care, its specifications, the benefits of foster care, the needs of the child, and finally kinship foster care. In the practical part we have chosen qualitative research and specifically the grounded theory method. We used the data collection technique of in-depth interviews with respondents who practice kinship foster care, these interviews were analyzed using open, axial and selective coding, which allowed us to draw a conclusion to our research. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
64854
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-26 |
|