Názory učitelů ZŠ na prvky humanismu ve výuce

DSpace Repository

Language: English čeština 

Názory učitelů ZŠ na prvky humanismu ve výuce

Show simple item record

dc.contributor.advisor Martincová, Jana
dc.contributor.author Skálová, Zuzana
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:22Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:22Z
dc.date.issued 2023-01-20
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52875
dc.description.abstract Bakalářská práce je zaměřena na principy humanistické výuky a jejich aplikaci do vyučování na základních školách. Teoretická část přibližuje pojetí výuky a osobnost učitele, který výuku formuje. Dále se zaměřuje na humanistické přístupy, kterými by se humanistická výuka měla řídit. Praktická část se věnuje výzkumu, jehož hlavním cílem je zjištění názorů učitelů základních škol na prvky humanismu ve výuce. Výzkum byl realizován dotazníkovým šetřením vícestupňového náhodného výběru u 120 respondentů. Výsledky výzkumu ukazují míru orientace současných učitelů základních škol na humanistickou výuku.
dc.format 66 s. (95 356 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject humanistická výuka cs
dc.subject přístup zaměřený na člověka cs
dc.subject humanizace výuky cs
dc.subject osobnost učitele cs
dc.subject osobnost žáka cs
dc.subject humanistic education en
dc.subject person-centered approach en
dc.subject humanization of education en
dc.subject teacher's personality en
dc.subject pupil's personality en
dc.title Názory učitelů ZŠ na prvky humanismu ve výuce
dc.title.alternative Opinions of Primary School Teachers on Elements of Humanism in Teaching
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2023-05-23
dc.description.abstract-translated This Bachelor Thesis is focused on the principles of humanistic teaching and their application to education in primary schools. The Theoretical Part deals with the concept of teaching and personalities of teachers who form the educational process. It also deals with humanistic approaches that humanistic teaching should follow. The Practical Part focuses on research, the main goal of which is to find out the opinions of primary school teachers on elements of humanism in teaching. The research was done by a multistage questionnaire survey of 120 respondents. The results of the research show the degree of orientation of current primary school teachers towards humanistic education.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 64848
dc.date.submitted 2023-04-26


Files in this item

Files Size Format View Description
skálová_2023_dp.pdf 3.620Mb PDF View/Open None
skálová_2023_op.docx 20.53Kb Unknown View/Open None
skálová_2023_vp.docx 44.88Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account