Školní družina pohledem dětí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Rychtecká, Kristýna
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:21Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:21Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52873
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá školní družinou pohledem dětí, které v ní tráví většinu svého volného času. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena na tři hlavní kapitoly. V první kapitole popisujeme volný čas, jak jej vnímají daní autoři a jaké funkce jsou jeho prostřednictvím naplněny. Druhá kapitola je věnována mladšímu školnímu věku. Zde popisujeme fyzický, psychický i sociální vývoj dítěte. Poslední kapitola je věnována školní družině jako takové. Více se zde věnujeme historii, cílům, funkcím a činnostem ve školní družině, stejně jako prostorovému a materiálnímu vybavení a legislativnímu ukotvení. V praktické části se věnujeme vlastnímu výzkumu, který byl proveden dotazníkovým šetřením. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit spokojenost dětí v družině. |
|
dc.format |
47 s. (65 971) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
volný čas
|
cs |
dc.subject |
školní družina
|
cs |
dc.subject |
mladší školní věk
|
cs |
dc.subject |
aktivity
|
cs |
dc.subject |
spokojenost
|
cs |
dc.subject |
leisure
|
en |
dc.subject |
after-school club
|
en |
dc.subject |
younger school age
|
en |
dc.subject |
activities
|
en |
dc.subject |
satisfaction
|
en |
dc.title |
Školní družina pohledem dětí |
|
dc.title.alternative |
After-School Clubs from the Point of View of Children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Cejpek Blaštíková, Lucie |
|
dc.date.accepted |
2023-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on the school day care from the perspective of children who spend most of their free time there. It is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part is divided into three main chapters. The first chapter describes leisure, how the authors in question perceive it and what functions are fulfilled through it. The second chapter is devoted to the younger school age. Here we describe the physical, psychological and social development of the child. The last chapter is devoted to the school as such. Here we look more closely at the history, objectives, functions and activities of the school day nursery, as well as the spatial and material equipment and the legislative framework. In the practical part, we discuss the actual research, which was carried out by means of a questionnaire survey. The main aim of the research was to find out the satisfaction of the children in the after-school club. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
64846
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account