dc.contributor.advisor |
Cejpek Blaštíková, Lucie
|
|
dc.contributor.author |
Matulová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:21Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:21Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52870
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce Specifika rodinného prostředí v pěstounské péči se zabývá, v čem je rodinné prostředí v pěstounské péči specifické a jedinečné. Cílem je také zjistit, jak naplňují pěstounské rodiny základní funkce rodiny a jaké výchovné metody k jejich naplňování využívají. Teoretická část je rozdělena na dvě základní kapitoly, a to na rodinné prostředí a náhradní rodinná péče. V první kapitole se věnujeme rodinnému prostředí, rodině, typům rodiny, funkcím rodiny, výchovným stylům a potřebám dítěte. V kapitole druhé popisujeme náhradní rodinnou péči a poté se podrobně věnujeme pěstounské péči samotné, dávkám pěstounské péče, specifickým znakům rodinného prostředí v pěstounské péči a kontaktu s biologickou rodinou. V praktické části jsme zvolili kvalitativní výzkum a konkrétně design zakotvené teorie. Využili jsme techniku sběru dat pomocí polostrukturovaného rozhovoru s respondenty, kteří mají dítě v pěstounské péči, tyto rozhovory byly analyzovány pomocí otevřeného, axiálního a selektivního kódování na základě toho byl vytvořen závěr tohoto výzkumu. |
|
dc.format |
76 s. (141 539 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
rodinné prostředí
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
funkce rodiny
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
potřeby dítěte
|
cs |
dc.subject |
náhradní rodinná péče
|
cs |
dc.subject |
pěstounská péče
|
cs |
dc.subject |
kvalitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
hloubkový rozhovor
|
cs |
dc.subject |
zakotvená teorie
|
cs |
dc.subject |
family environment
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
family function
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
child needs
|
en |
dc.subject |
foster home care
|
en |
dc.subject |
qualitative research
|
en |
dc.subject |
in-depth interview
|
en |
dc.subject |
grounded theory
|
en |
dc.title |
Specifika rodinného prostředí v pěstounské péči |
|
dc.title.alternative |
The Specifics of a Family Environment in a Foster Care |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukešová, Michaela |
|
dc.date.accepted |
2023-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis Specifics of the family environment in foster care deals with how the family environment in foster care is specific and unique. It also aims to find out how foster families fulfill the basic functions of the family and what educational methods they use to fulfill them. The theoretical part is divided into two main chapters, namely the family environment and foster family care. The first chapter deals with the family environment, the family, family types, family functions, parenting styles and the needs of the child. In chapter two, we describe foster family care and then go into detail about foster care itself, foster care benefits, specific features of the family environment in foster care, and contact with the biological family. In the practical part we have chosen qualitative research and specifically the grounded theory design. We used a data collection technique of semi-structured interviews with respondents who have a child in foster care, these interviews were analyzed using open, axial and selective coding based on which the conclusion of this research was made. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
64836
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-26 |
|