Mediální výchova a zdroje informací na středních školách
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Neubergová, Denisa
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:21Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:21Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52865
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce s názvem "Mediální výchova a zdroje informací na středních školách" se soustředí na začlenění mediální výchovy do výuky na středních školách a zkoumá míru mediální gramotnosti tamních studentů. Práce se v první části zaměřuje na charakteristiku médií, jejich funkcí, vlivu a účinku. Druhá část se věnuje mediální výchově. Pojednává o jejím vývoji, jejím začlenění do vzdělávacího systému, a nakonec se věnuje vymezení pojmu mediální gramotnosti. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem, který byl vyhotoven pomocí dotazníkového šetření. |
|
dc.format |
54 s. (83 720 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
mediální výchova
|
cs |
dc.subject |
mediální gramotnost
|
cs |
dc.subject |
média
|
cs |
dc.subject |
vliv médií
|
cs |
dc.subject |
průřezová témata
|
cs |
dc.subject |
media education
|
en |
dc.subject |
media
|
en |
dc.subject |
media literacy
|
en |
dc.subject |
media influence
|
en |
dc.subject |
cross-curricular themes
|
en |
dc.title |
Mediální výchova a zdroje informací na středních školách |
|
dc.title.alternative |
Media Education and Information Sources in Secondary Schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Skarupská, Helena |
|
dc.date.accepted |
2023-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis entitled "Media Education and Information Resources in Secondary Schools" focuses on the integration of media education into the secondary school curricu-lum and examines the level of media literacy of local students. The first part of the thesis focuses on the characteristics of media, its function, influence and impact. The second part focuses on media education. It discusses its development, its integration into the educational system and finally defines the concept of media literacy. The practical part deals with quantitative research, which was conducted in the form of a questionnaire sur-vey. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
64839
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-25 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account