Vliv socioekonomického statusu rodin na postavení žáků v třídním kolektivu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vliv socioekonomického statusu rodin na postavení žáků v třídním kolektivu

Show simple item record

dc.contributor.advisor Cejpek Blaštíková, Lucie
dc.contributor.author Marková, Michaela
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:21Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:21Z
dc.date.issued 2023-01-20
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52863
dc.description.abstract Bakalářská práce se zaměřuje na vliv socioekonomického statusu rodin na postavení žáků v třídním kolektivu. V první kapitole teoretické části je vymezen socioekonomický status, dále jsou popsány proměnné k zjištění socioekonomického statusu, sociální status a stratifikace. Ve druhé části je definována rodina, její typy, funkce, charakteristické znaky současné rodiny a v neposlední řadě rodinné prostředí. Poslední kapitola teoretické části se soustředí na školní třídu, typy třídních kolektivů, vztahy v kolektivu a mimo jiné také sociometrické pozice žáků v třídním kolektivu. Cílem praktické části bylo zjistit a popsat souvislosti mezi socioekonomickým statusem rodin a postavením žáků v třídním kolektivu. Pro naplnění výzkumných cílů byl použit kvantitativní přístup.
dc.format 77 s. (114 073 včetně mezer).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject socioekonomický status cs
dc.subject postavení žáků v třídním kolektivu cs
dc.subject rodina cs
dc.subject školní třída cs
dc.subject sociometrie cs
dc.subject pozice žáka cs
dc.subject socioeconomic status en
dc.subject position of pupils in the class collective en
dc.subject family en
dc.subject school class en
dc.subject sociometry en
dc.subject position of the pupil en
dc.title Vliv socioekonomického statusu rodin na postavení žáků v třídním kolektivu
dc.title.alternative The Impact of Socioeconomic Status of a Family on a Pupil's Classroom Status
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Hladík, Jakub
dc.date.accepted 2023-05-23
dc.description.abstract-translated The bachelor's thesis focuses on the impact of the socio-economic status of families on the status of pupils in the class collective. The first chapter of the theoretical part defines socio- economic status, then describes the variables to determine socio-economic status, social status and stratification. The second part defines the family, its types, functions, characteristics of the current family and, last but not least, the family environment. The last chapter of the theoretical part concentrates on the school classroom, types of class collectives, relationships within the collective and, among other things, the sociometric positions of pupils in the class collective. The aim of the practical part was to identify and describe the connection (context) between the socio-economic status of families and the status of pupils in the class collective. A quantitative approach has been used to meet the research objectives.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 64835
dc.date.submitted 2023-04-25


Files in this item

Files Size Format View Description
marková_2023_dp.pdf 5.375Mb PDF View/Open None
marková_2023_op.docx 16.09Kb Unknown View/Open None
marková_2023_vp.docx 20.74Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account